یک استاد علوم سیاسی دانشگاه آزاد تهران مرکز، انتخابات را تنها راه حل بحران سوریه دانست و گفت: مردم سوریه با اراده خود می‌توانند سرنوشت خود را تغییر دهند.

"جلیلی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به بی‌نتیجه ماندن مذاکرات ژنو۲ گفت: این کنفرانس در راستای معضلات نیرو‌های موافق و مخالف دولت سوریه انجام شد و بعد از باز پس گیری دعوتنامه ایران، بی اراده بودن دبیر سازمان ملل برای همه آشکار شد. چرا که حضور ایران می‌توانست در روند مثبت مذاکرات تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه بعد از یک هفته کش مکش با وساطت اخضر ابراهیمی این کنفرانس برای بار دوم بی نتیجه ماند، تصریح کرد: آن‌ها نقش ایران را در منطقه نادیده گرفته‌اند در حالیکه کشورمان می‌توانست وزنه سنگینی برای حل مسائل جاری در سوریه باشد.

جلیلی بیان داشت: باید منتظر انتخابات ۲۰۱۴ریاست جمهوری در سوریه باشیم که مردم این کشور با اراده خود می‌توانند سرنوشت خود را تغییر دهند.

این استاد دانشگاه آزاد تهران مرکز بابیان خرسندی خود از سفر اردوغان به تهران اظهار داشت: خوشحالیم که نخست وزیر کشور ترکیه توانسته با سفر به ایران در برخی سیاست‌های افراطی خود تجدید نظر کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این امر منجر به فضای بسیار خوبی از مراودات منطقه بین دو کشور ایران و ترکیه شد و این امر می‌تواند بر سرنوشت سیاسی مردم سوریه نیز تاثیر گذار باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: ایران ، ژنو2 ، سوریه ، بحران ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار