رئیس حزب دموکراتیک لبنان که به منظور رایزنی و انجام مشورت‌های سیاسی با مقامات کشورمان در راس هیئتی به تهران سفر کرده، با معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه ملاقات کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "طلال ارسلان" رئیس حزب دموکراتیک لبنان  و رئیس طائفه دروزی‌های ارسلانی این کشور که به منظور رایزنی و انجام مشورت‌های سیاسی با مقامات کشورمان در راس هیئتی به تهران سفر کرده، با "حسین امیرعبداللهیان" معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ملاقات کرد.
 
در این دیدار دو طرف در خصوص تحولات منطقه خاورمیانه  از جمله تحولات  لبنان، سوریه و  فلسطین تبادل نظر نمودند.
 
در این دیدار  رئیس حزب  دموکراتیک لبنان ضمن تمجید از نقش و مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مقاومت و عدالت انسانی در جهان و منطقه، افزود: یکی از نقاط قوت جمهوری اسلامی ایران ارتباط نزدیک با تمام طوائف و گروههای سیاسی در منطقه به ویژه لبنان می باشد.
 
وی با اشاره به بحران سوریه  تاکید نمود گذشت زمان مواضع واقع بینانه  جمهوری اسلامی در مورد مسئله سوریه را به اثبات رساند.
 
در این دیدار امیر عبداللهیان ضمن تشریح مواضع کشورمان در خصوص تحولات منطقه تاکید کرد: امنیت و ثبات و وحدت ملی در لبنان همواره از اصول ثابت و مورد اهتمام جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی با اشاره به وجود رهبران  حکیم و با تجربه در لبنان نسبت به آینده این کشور ابراز اطمینان نمود.
 
معاون عربی و آفریقا در خصوص مسئله سوریه  اظهار داشت جمهوری اسلامی  همواره از راه حل سیاسی  و انجام گفتگوهای سوری‌-سوری  و عدم دخالت خارجی درامور داخلی این کشور و سایر کشورهای منطقه  حمایت و نسبت به احترام به نظرات و انتخاب مردم منطقه برای برون رفت از بحران‌های موجود تاکید می‌کند.
 
شایان ذکر است؛ "امیر طلال ارسلان" در راس یک هیئت عالی‌رتبه از حزب دموکراتیک لبنان به تهران سفر کرد و در  طول اقامت خود در تهران با برخی از مقامات کشورمان دیدار کرد.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: حزب ، دموکراتیک ، لبنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار