معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم از فوت پنج نفر بر اثر گازگرفتگی در این استان از ابتدای سالجاری تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم ، مهدی فراهانی بیان کرد: در هفته گذشته بیش از ۶ هزار و 700 مورد تماس با اورژانس ۱۱۵ قم صورت گرفته که منجر به انجام هزار و 98 مورد ماموريت شهری و جاده‎ای شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد ماموریت انجام شده ۳۵۷حادثه مربوط به حوادث ترافیکی بوده که ۳۲۱ مورد شهری و ۳۶ مورد جاده ای بوده است که در مجموع ۴۱۰نفر در این حوادث آسیب دیدند و متاسفانه پنج نفر در محل حادثه جان سپردند.

وی افزود: حوادث مربوط به موتورسیکلت سواران ۲۳۹مورد بوده که در این حوادث ۲۸۴نفر مجروح شدند که ۱۲۸ نفر از مصدومان به صورت سرپایی در محل حادثه درمان و ۱۵۵ نفر نیز جهت تکمیل مراحل درمانی به بیمارستان های سطح شهر منتقل شدند و متاسفانه یک نفر در این حوادث در محل حادثه فوت کرد.

وی ادامه داد: طی تماسی با مرکز اورژانس ۱۱۵ مبنی بر مسمومیت سه نفر با گاز منواکسید کربن در شهرک شکوهیه یک دستگاه آمبولانس این مرکز از نزدیکترین پایگاه به محل حادثه اعزام شد که خوشبختانه با حضور در محل حادثه پس از انجام اقدامات اولیه درمانی افراد مذکور در محل حادثه بصورت سرپایی درمان شدند.

معاون مرکز فوریت های پزشکی استان قم در ادامه افزود: از ابتدای سال ۹۲ تا کنون با گاز منو اکسید کربن Co ۵۷ نفر مسموم برجای گذاشته که ۲۴نفر بصورت سرپایی در محل درمان و ۲۸نفر جهت تکمیل مراحل درمانی به بیمارستان منتقل شدند و متاسفانه با توجه به شواهد اولیه پنج نفر نیز به این علت در محل حادثه فوت کردند.

وی بیان کرد: با آموزش رعایت اصول ایمنی و چگونگی تماس با اورژانس ۱۱۵ به کودکان در موقع حوادث، عوارض و خسارات احتمالی را به حداقل کاهش دهند./ش

برچسب ها: قم ، پنج ، گاز ، گرفتگی ، فوت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.