نظر وزارت علوم در خصوص بحث دانشگاه صنعت آب و برق عباسپور و انتقال آن به پردیس دانشگاه شهید بهشتی، مأموریت گرا بودن دانشگاه‌هاست.

حسین حسینی مدیر کل دفتر گسترش وزارت علوم، ‌ تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: در بحث دانشگاه‌ها و موسسات وابسته به دستگاه اجرایی، دولت گذشته یک مصوبه‌ای را به اتمام گذراند که این مصوبه پنج موسسه را در بر می‌گیرد و به استناد آن تمامی دانشگاه‌ها یا موسسات دستگا‌های اجرایی به وزارت علوم منتقل می‌شوند.
 
وی افزود: در این ارتباط بحث انتقال برخی موسسات صورت گرفت که در این رابطه این بحث انتقال برای برخی از دانشگاه‌ها رخ نداده است. 

حسینی تصریح کرد: درحال حاضرر ویکرد وزارت علوم این است که این دانشگاه‌ها و موسسات وابسته به دستگا‌ههای اجرایی همچون گذشته روند الحاق را داشته باشند و ادامه دهند و البته این دانشگاه‌ها با توجه به مأموریتی که دارند در چارچوب قوانین و موسسات آموزشی فعالیت داشته باشند. 

حسینی درپاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر وضعیت پردیس آب و برق عباسپور اظهار داشت: در خصوص این امر، رویکرد وزارت علوم این است که این موضوع الحاق بوده و مرجع تصمیم‌گیری آن هیئت دولت و شورای عالی اداری است و وزارت علوم دراین رویکرد‌‌ همان بحث اینکه دانشگا‌ه‌ها مأموریت گرا هستند را اجرا می‌کند. 

موضوع به شورای عالی اداری مرتبط است
حسینی در ادامه گفت: در شورای عالی اداری وضعیت همه مؤسسات آموزش عالی به موسسات اجرایی و با توجه به مصوبه ارائه داده شده است که در این میان مراکز آموزشی همچون دانشکده علوم قضایی، دانشگاه مالک اشتر، دانشکده محیط زیست، دانشگاه علوم قرآن و دانشگاه صنایع و معادن وابسته به صنعت و معدن نیز در دستگاه‌های اجرایی فعال هستند. 

وی خاطر نشان کرد: بنابر این موضوع قبل از اینکه به وزارت علوم برگردد به رویکرد شورای عالی اداری مرتبط است و اگر رویکرد سابق ادامه یابد این امر نیز ادامه می‌یابد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.