مراسم افتتاحیه سی و دومین جشنواره فیلم فجر با وقوع اتفاقات غیر منتظره خالی از حاشیه نبود.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، در ورودی‌های تالار وحدت از ازدحام و بی‌نظمی‌های معمول خبری نبود اما همچنان بازار خواستن کارت اضافه داغ بود و افرادی به امید گرفتن کارت اضافه به پشت درهای تالار وحدت آمده بودند که البته شاید در ابتدا سعی می کردند مانع از ورود افراد غیر سینمایی شوند اما در طول برگزاری مراسم شاهد افرادی غیر سینمایی بودیم که هرج و مرجی را در سالن به وجود آورده بودند.

صندلی‌های تالار با کاغذهایی مشخص شده بود که اکثریت ظرفیت سالن به فیلم‌های حاضر در جشنواره اختصاص داشت و برای هر فیلم، چهار صندلی در نظر گرفته شده بود اما نکته جالب این بود که اهالی رسانه جایی در سالن همکف نداشتند و باید از بالکن وقایع را رصد می کردند.
 
چینش صندلی ها به گونه ای بود که هر کدام  از فیلم‌ها دارای چهار صندلی در سالن بود و در این میان حضور عوامل "نقش نگار " در این مراسم از نکات جالب افتتاحیه محسوب می شد که در مقابل صندلی عوامل فیلم "دلتنگی‌های عاشقانه" خالی بود.

فرزاد حسنی که اجرای مراسم را برعهده گرفت و در ابتدا هم با اشاره به محمود گبرلو که در سالن حضور داشت بابت اجرایش از او عذرخواهی کرد و در عین حال با کنایه گفت: البته شما باید این را به من بگویید!

همچنین این مجری در حالیکه رضا عطاران به بهانه سیگار کشیدن  قصد ترک سالن را داشت وی را تهدید کرد که اگر از سالن خارج شود ما هم از سر نمایش فیلم "ردکارپت" بلند میشویم! و  عواقب سیگار کشیدن را گوشزد کرد.

با وجود اینکه اعلام شده بود مراسم تنها یک سخنران دارد اما در این مراسم کسی نبود که صحبتی نکرده باشد و همه صحبت ها به صورت زنده و طولانی مطرح شد.

برنامه موسیقی نیز با صدای آرمان گرشاسبی و  رضا یزدانی اجرا شد که با استقبال حاضران همراه بود.

رضا کیانیان در بخش بزرگداشت هما روستا از وزیر دولت تدبیر و امید  درخواست کرد اگر می خواهید ما باز هم فیلم بسازیم در هیات دولت از آلودگی بگویید. بیجه ۱۲ نفر را کشت اما آلودگی هر روز بیش از ۲۰۰ نفر را می کشد وزیر محترم به داد ما هم برسید و این قاتل سریالی را دستگیر کنید.

بعد از پخش تصاویر مربوط به بزرگداشت مهدی هاشمی که در شمال کشور ساخته شده بود مهدی هاشمی پس از اینکه از وی دعوت شد به روی صحنه بیاید همراه با غلام ژاپنی (غلامحسین میرزایی)؛  بازیگر "دو فیلم با یک بلیت"، شمس الدین دولتشاهی و محمد ذوالفقاری به روی صحنه آمد و این سیاهی لشکرهای سینما برای اولین بار تقدیر شدند که این تقدیر از سوی مهدی هاشمی انجام شد.


گفتنی است مراسم افتتاحیه بر خلاف اعلام قبلی محمد حیدری کارگردان مراسم یک ساعت طولانی تر شد و مراسم ساعت 9.30 شب به پایان رسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
vcrfsemd
۱۸:۱۰ ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
20
آخرین اخبار