رقابت‌های فیلم‌های فجر امسال بسیار تنگاتنگ و شانه‌ به شانه خواهد بود و امسال از لحاظ داوری سال مشکلی است.

فرهاد توحیدی یکی از داوران بخش سودای سیمرغ جشنواره سی و دوم در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: جشنواره دهه فجر امسال بازی بزرگان است و فضای حاکم بسیار امیدوار کننده و نشانه رونق سینمای ایران است به هر حال با توجه به شرایط رکود و تورمی که در سینمای ما ایجاد شده و امیدواریم این تورم در سال آینده به یک رشد متوازن تغییر جهت پیدا کند وبه نظرم در نوروز، سینمای ایران می‌تواند طلایه دار خوبی باشد.  
 
وی افزود: امسال با یک انفجار تولید روبرو هستیم هم به لحاظ فیلم‌ها که کارگردانهای بزرگ وپیشکسوت ساخته‌اند و هم به لحاظ آثار که توسط کارگردانهای جوان و نسل میانه‌ ساخته شده به هر حال از هر طیف درجشنواره دهه فجر امسال نمایندگانی وجود دارد.  
 
توحیدی بیان کرد: این انبوه فیلم‌ها کار هیات انتخاب را دشوار کرده و طبیعتا کار داوری نیز دشوار خواهد شد ولی به نظرم مهم‌ترین مشکل ما در سال آینده ظرفیت اکران است واین فیلم‌ها در سال آتی با مشکل اکران و نمایش روبرو خواهند شد. 

وی در خصوص رقابت فیلم‌های امسال افزود: از ظواهر پیداست رقابت فیلم‌ها بسیار تنگاتنگ و شانه به شانه خواهد بود و اخبار رسیده از هیات انتخاب نیز دال بر همین موضوع است و امسال از لحاظ داوری کردن سال سختی محسوب می‌شود. 

توحیدی عنوان کرد: امیدوارم برنامه‌های فیلم فجر امسال بسیار منظم‌تر باشد و با توجه به سبکبالی و امید به آینده‌ای که در فضای کشور بسیار مشهود وجود دارد این امید بر آینده نیز در حوزه فرهنگ ایجاد شدود؛ به طور قطع این آرامش و شادمانی نسبی نیز روی فضای جشنواره فجر تاثیر گذار خواهد بود و با استقبال بیشتری از طرف دوستان سینما روبرو هستیم.
 
توحیدی در خصوص ارزیابی فیلم‌های جشنواره افزود: مبنا ارزیابی فیلم‌های زیباشناسی هر کارگردان است که داورها با سلیقه و دانش و سوادی که دارند به داوری فیلم‌ها می‌پردازند طبیعتا هر گروه داوری صاحب یک هویت جمعی است که برآیندی از هویت فردی افرادی است که در این گروه درکنار هم به داوری پرداخته‌اند و به طور قطع بر این نظر هستم که تمام دوستان در گروه داوری جز نخبگان سینما هستند و همه شرافت حرفه‌آی دارند و انشاءالله داوری امسال خوب خواهد بود. 

وی خاطر نشان کرد: کار سختی است که اکنون بخواهیم در خصوص جشنواره فجر پیشگویی کنیم ولی حضور بزرگان سینما در کنار استعدادهای جوان یک آمار قابل توجهی از تولیدات سینمایی را روانه جشنواره کرده و تنوع از سالهای گذشته بیشتر است و امیدوارم این آمار تولید بالا بتواند کیفیت قابل قبولی را نیز داشته باشد.  
 
انتهای پیام/  

برچسب ها: آلودگی ، سینما ، تولیدات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار