کاترين اشتون، مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا جمعه اعلام کرد هفته آينده به منظور بازديد ديگری از اوکراين عازم اين کشور خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاترین اشتون ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا،هفته آینده به منظور بازدید از اوکراین عازم این کشور می‌شود.

اشتون حوادث اخیر در اوکراین را مصادیقی از  ارعاب و شکنجه مخالفان توصیف و آنها را محکوم کرد.

وی پس از ملاقات با «آرسنی یاتسنیوک» رهبر مخالفان اوکراینی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: «من از شنیدن خبرهای مربوط به خشونت و موارد ارعاب و شکنجه مخالفان در اوکراین به شدت یکه خورده و نگران شدم.»

کاترین اشتون به مشاهده تصاویر تلویزیونی از  وضعیت صورت متورم و خونین «دمیترو  بولاتف » عضو 35 ساله جنبش مخالفان اوکراینی که در اعتراضات خیابانی علیه ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور اوکراین به این وضع درآمده بود اشاره کرد. سرنوشت این مخالف اوکراینی از 22 فوریه تا روز گذشته نامعلوم بود.

این مقام ارشد اتحادیه اروپا گفت: «من به ویژه از رفتار وحشیانه و شکنجه «دمیترو  بولاتف» و همچنین شنیدن گزارش هایی مبنی بر تلاش برای ربودن وی از تخت بیمارستان، وحشت زده شدم. چنین رفتاری کاملا مردود است و باید فورا متوقف شود.»

وی افزود: «اوضاع اوکراین بسیار نگران کننده است و من هفته آینده به کیف سفر خواهم کرد.»
اشتون به منظور گفتگو با مخالفان و همچنین ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور اوکراین، تاکنون چند نوبت به کیف سفر کرده  است.

 دیگر رهبران مخالفان اوکراینی از جمله «ویتالی کلیتچکو» قهرمان بوکس جهان نیز در کنفرانس امنیتی مونیخ حضور یافته بود که بررسی آینده این کشور اتحاد جماهیر شوروی سابق از محورهای اصلی مذاکرات است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اشتون ، سفر ، بازدید ، اوکراین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار