ارتش اوکراین در بیانیه‌ای که روز جمعه در پایگاه اینترنتی وزارت دفاع منتشر شد از ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور خواست تدابیر فوری برای برقراری ثبات در این کشور اتخاذ کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، در این بیانیه آمده است:‌ «نظامیان و دیگر کارکنان وزارت دفاع از فرمانده عالی نیروهای مسلح (رئیس جمهور) می خواهند تدابیر فوری در چارچوب قوانین کنونی برای ثبات اوضاع در کشور اتخاذ کند».

اوکراین از بیش از دو ماه پیش در معرض جنبش اعتراضی بی سابقه بر ضد حکومت قرار دارد.
بیانیه ارتش اوکراین می افزاید: «نظامیان و دیگر کارکنان وزارت دفاع حمله به ساختمان‌های دولتی و تلاش برای جلوگیری از عمل‌کردن دولت به وظایفش غیرقابل قبول است».

ارتش اوکراین همچنین هشدار داد: « بالاگرفتن اعتراضات تمامیت ارضی کشور را تهدید می کند».
ویکتور یانوکوویچ که از ماه نوامبر پس از خودداری از امضای توافقنامه تجارت آزاد با اتحادیه اروپا با اعتراض شدید مخالفان مواجه شده است، پنجشنبه بنا بر اعلام دفتر مطبوعاتی‌اش به علت «بیماری تنفسی حاد» سر کار حاضر نشد.

رئیس جمهور چند ساعت بعد در بیانیه‌ای مخالفان را به «دامن زدن به اوضاع» با درخواست از مردم برای ادامه دادن به تظاهرات «به علت جاه‌طلبی‌های سیاسی برخی از رهبرانشان» متهم کرد.
ویتالی کلیچکو، آرسنی یاتسنیوک و اولگ تیاگنیبوک سه رهبر اصلی مخالفان نیز به نوبه خود یانوکوویچ را نقض قانون اساسی متهم کردند.

آنها اعلام کردند یانوکوویچ از نمایندگان تشکیل سیاسی خود (حزب مناطق) در پارلمان را تحت فشار گذاشته است تا روز چهارشنبه به رغم تردیدهای برخی از آنها، به قانون عفو تظاهرکنندگان بازداشت شده رأی دهند.

برای آنکه قانون عفو به اجرا در بیاید، معترضان باید ظرف 15 روز خیابان‌ها، میادین و ساختمان‌های اداری اشغال شده در کیف و در برخی مناطق اوکراین را تخلیه کنند که مخالفان حاضر به پذیرش آن نیستند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار