"رضا کیانیان" بازیگر سینما پس از گذشت 10 سال ایفای نقش در عرصه هنر موفق به دریافت سیمرغ بلورین تندیس جشنواره شانزدهم شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران؛ "رضا کیانیان" بازیگر سینما و تلویزیون فعالیت هنری خود را از سال 45 بر روی صحنه تئاتر آغاز کرد.
 
"کیانیان" نمایش‌هایی چون "آنتیگونه"، "خرده بورژوا"، "چهره‌های سیمون ماشا"، "ازدواج آقای می سی سی پی"، "یادگار سال‌های شن" و... را بر روی صحنه برد و در سال 68 با حضور در فیلم "تمام وسوسه‌های زمین" ساخته "حمید سمندریان" پا به عرصه سینما گذاشت.
 
سپس در فیلمی مختص کودکان به نام " پاتال و آرزوهای کوچک" مسعود کرامتی ایفای نقش کرد و این فیلم به قدری زیبا بود که هنوز در یاد و خاطرات کودکان دهه شصت به یادگار مانده است.
 
کیانیان پس از آن در آثار دیگری چون "ایلیا، نقاش جوان" ساخته ابوالحسن داوودی، "مرد ناتمام" ساخته محروم زینال‌زاده و "کیمیا" ساخته احمدرضا درویش حضور پیدا کرد.
 
وی در سال 76 با نقش آفرینی در فیلم سینمایی "آژانس شیشه‌ای" ساخته ابراهیم حاتمی کیا موفق به دریافت سیمرغ بلورین نقش دوم مرد در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شد.
 
کیانیان پس از جشنواره شانزدهم در آثاری چون "روبان قرمز"، "سگ کشی"، "چتری برای دو نفر" و"عروس رومشکان" حضور پیدا کرد اما متأسفانه از نگاه داوران جشنواره دور ماند.
 
اما کیانیان همچنان در عرصه سینما حضور داشت و با ایفای نقش در فیلم سینمایی "خانه‌ای روی آب" ساخته بهمن فرمان‌آرا موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شد و همچنین توانست در جشن خانه سینما تندیس بهترین بازیگر مرد را از آن خود کند.
 
کیانیان نیز در فیلم‌های مذهبی چون "قدمگاه" و "یک تکه نان"، "یک بوس کوچولو" حضور داشت و به خوبی از ایفای نقش‌هایش برآمد اما تنها توانست در فیلم سینمایی "یک بوس کوچولو" در جشن خانه سینما و تندیس حافظ جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را به خود اختصاص دهد و پس از آن با وجود اینکه در آثار سینمایی چون "همیشه پای یک زن در میان است"، "صد سال به این سال‌ها"، "صداها"، "نیش و زنبور"، "یک حبه قند" و "گزارش یک جشن" حضور داشت اما متأسفانه نتوانست سیمرغ را دریافت کند.
 
کیانیان در فروردین 89 با بازی در نمایش "پروفسور بوبوس" به کارگردانی "آتیلا پسیانی" بعد از 6 سال دوری از تئاتر دوباره به صحنه نمایش بازگشت.
 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۶:۳۴ ۱۱ بهمن ۱۳۹۲
ممنون ازشما...
آخرین اخبار