شبکه العالم گزارش داد: ارتش سوریه دهها نفر از عناصر گروه تروریستی "احرار الشام" را در مخفی گاه هایشان در جنوب منطقه القنیطره به هلاکت رساند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، خبرنگار شبکه العالم در گزارش امروز خود افزود: ارتش سوریه همچنین مخفی گاه های عناصر مسلح در داریا، کفربطنا، حرستا و کشتزارهای عالیه را هدف قرار داد.

ارتش سوریه همچنین با پیشروی در ریف حمص، مناطق اطراف یکی از اماکن باستانی معروف به البریج و همچنین شماری از اماکن منطقه الزاره را تحت کنترل خود در آورد و عناصر مسلح را در تپه های العبودیه و برغلان غربی و شرقی در ریف قصیر، هدف قرار داد.

در حلب و ریف حلب نیز، نیروهای ارتش سوریه، گروه های مسلح را در مناطق الفردوس و الشعار هدف قرار دادند و مخفی گاه های آنان را در حریتان و عندان و اطراف زندان مرکزی، نابود کردند.

در این میان، عناصر گروه تروریستی جبهه النصره، از رسیدن کمک های بشردوستانه به اردوگاه الیرموک دمشق جلوگیری کردند و به کاروان های امدادرسانی و غیرنظامیانی که برای دریافت سهمیه مواد غذایی و دارو تجمع کرده بودند، تیراندازی کرده و هفت نفر را زخمی کردند.

این در حالی است که چند روز پیش، یک محموله از کمک های بشردوستانه، با موفقیت به ساکنان این اردوگاه تحویل داده شده بود. در این اردوگاه که در محاصره عناصر مسلح تروریست قرار دارد، اوضاع انسانی به شدت نابسامان است و ساکنان آن، از گرسنگی و بیماری رنج می برند به طوری که از اواسط سال گذشته میلادی تاکنون، 85 نفر از ساکنان این اردوگاه، فوت کرده اند.

درعین حال مشاور بشار اسد و نماینده دولت سوریه در مذاکرات صلح ژنو از آمادگی دولت برای پذیرش توافق بر مبنای قطعنامه های شورای امنیت خبر داد اما رد این مسئله را از سوی طرف مقابل در مذاکرات، امری شگفت آور توصیف کرد.

"بثینه شعبان" در اظهاراتی در میان خبرنگاران رسانه های مختلف گفت: جلسه خوبی برگزار شد، هیئت ما تمرکز خود را بر مبارزه با تروریسم قرار داد و ما نیز توافق را بر مبنای قطعنامه های شورای امنیت در مورد لزوم مبارزه با تروریسم پذیرفتیم. اما باعث تعجب و شگفتی ما بود که آنها این مسئله را رد کردند.

فیصل المقداد ، معاون وزیر خارجه سوریه نیز درباره گفتگوها اظهار داشت: متأسفانه کسانی که خود را به اصطلاح مخالفان می نامند، این گفتگوها را به هیچ وجه خوشایند ندیدند. واضح است که آنها قتل عام های فراوانی را مرتکب شده اند، اما اینکه آنها گفتگو درباره مبارزه با تروریسم و نهایی کردن و یا صدور بیانیه در این خصوص را نپذیرفتند، مسئله ای مفتضحانه بود. به نظرم امروز روز افتضاح و رسوایی برای این به اصطلاح مخالفان بود. چراکه آنها به اینکه چه اتفاقی دارد برای سوریه می افتد؟ اهمیتی نمی دهند. آنها از همه سازمانهای تروریستی حمایت می کنند در حالیکه در کشتار مردم سوریه مخفیانه با تروریستها همکاری می کنند، و مدعی مبارزه با تروریسم هستند.

سپس یکی از نمایندگان گروههای کمک رسان جهت حل بحران سوریه، در اظهاراتی گفت: این وضعیت، ذهن و فکر ما را کاملاً درگیر خود کرده است چرا که این روند سیاسی از وضوح و شفافیتی برخوردار نیست. ما می خواهیم از همه طرفهای درگیر درخواست کنیم و از جامعه بین الملل بخواهیم که هر دو طرف را تحت فشار قرار دهد تا برای همیشه مسائل سیاسی را از مسائل حقوق بشری جدا کنند. در حقیقت، مسئله حقوق بشر به گروگانی برای مسائل سیاسی بدل شده است. درخصوص مسئله ی حقوق بشر، دیگر صبر و تحمل جایز نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار