کارلوس کی روش گفت:متاسفانه لیگ به خاطر منافع یک باشگاه به عقب افتاد در حالی که منافع 80 میلیون ایرانی برای ما اهمیت دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در گفتگو با یک برنامه زنده تلویزیونی گفت: اردوی آفریقای جنوبی قسمتی از اردوهای ما بود. این اردو برای بازیکنان داخلی ما بود تا سبک بازی و توانایی هایشان را به سمت مورد نظر ببریم.

وی افزود: از آن جایی که ما در جام جهانی تیم نیجریه را در گروه خود داریم اردوی آفریقای جنوبی می توانست کمک زیادی به ما کند. همچنین با توجه به تجارب بین المللی که دارم شرایط کنونی فوتبال ایران در حد و اندازه لازم برای رقابت های جام جهانی نیست و نیاز به چنین اردوهایی دارد.

وی تصریح کرد: بازیکنان 3 تیم همگروه ما در فضایی هستند که میانگین دوندگی آنها در زمین حدود 10 تا 12 کیلومتر است. آنها در لیگ های مختلف اروپایی بازی می کنند و بازی فعالشان 64 دقیقه است اما در ایران بازی فعال بازیکنان 50 تا 52 دقیقه است و در هر بازی بین 7 تا 8 کیلومتر دوندگی دارند.

کی روش تاکید کرد: سومین دلیل آماده کردن این برنامه ریزی این است که ما مسوولیت این را داریم که توقع 80 میلیون ایرانی را برآورده کنیم.من به منافع باشگاه ها کاری ندارم من به منافع 80 میلیون هوادار ایرانی اهمیت می دهم برای همین هم اعتقاد داشتم که نیاز به یک برنامه خاص داریم.

برگزاری اردوی آفریقای جنوبی با این شرایط عقلانی نبود

کی روش ادامه داد:رییس فدراسیون فوتبال و هیات رییسه و سازمان لیگ برنامه های من را تایید کردند و قرار شد که آنها را عملی کنیم.در حال حاضر اگر به پیکره اصلی تیم نگاه کنیم حدود 5 بازیکن ما در لیگ های اروپایی هستند و این بازیکنان در فضای مناسبی قرار دارند و مابقی بازیکنان در ایران بازی می کنند که وقتی دیدم 4 بازیکن از 6 بازیکن ما در ایران از کشور رفتند دیگر هیچ عقلانیتی نبود که اردو ی آفریقای جنوبی را برگزار کنیم.

وی تاکید کرد:به هیچ عنوان منطقی نیست اردو برگزار کنیم وقتی پایه های اصلی تیم را در اختیار نداریم.مورد دیگر لغو اردو این بود که ما از نظر مالی حمایت نشدیم.همیشه اعتقادم بر این بوده است که چون با بهترین تیم ها و خاص ترین بازیکنان در جام جهانی بازی داریم نیاز به یک برنامه خاص نیز داریماما حالا سوال من این است که چرا از ما حمایت نمی شود و به همین دلیل هم پیشنهاد دادم اردو را لغو کنیم اما بیان کردیم که کارمان را ادامه خواهیم داد ولو اینکه در حیاط خانه من باشد.

هدف مسوولان از رفتن به برزیل چیست؟

کی روش افزود:سوال اصلی من از تمامی مسوولان از وزیر گرفته تا کفاشیان و ... این است که برنامه تیم ملی از نظر آنها چه خواهد بود؟ آیا آنها فقط می خواهند سفری توریستی به برزیل داشته باشند یا می خواهند شخصیت و پرستیژ و افتخار برای فوتبال ایران کسب کنند؟

وی افزود:معنای نشان دادن تصاویر شادی از صعود به جام جهانی چیست وقتی که هیچ اهمیتی به برنامه های تیم ملی نمی دهیم؟ من وقتی پرچم ایران را در این تصاویر می بینم وظیفه ام این است که به خاطر 60-70 میلیون هوادار ایرانی از آن حمایت کنم ولی به نظر می رسد که از منافع یک یا 2 نفر دفاع می شود.

سرمربی تیم ملی عنوان داشت:این من نبودم که ابتدا و انتهای لیگ را به تعویق انداختم.لیگ به خاطر منافع یک باشگاه عقب افتاد و برنامه ریزی لیگ کاملا به هم ریخته است.همه می دانند که لیگ ما به خاطر حفظ منافع فتح اله زاده عقب افتاد.مدیر همان باشگاهی که حالا از فشردگی لیگ شکایت می کند.

وی افزود:می گویند تیم ملی در اولویت است ولی لیگ را بهخاطر منافع قلعه نویی و کرانچار عقبانداختند.اگر تیم ملی در اولویت است چرا هیچ حمایتی از آن نمی شود.در حالی که باشگاه ها منابع مالی مشخصی دارند تیم ملی همچنان درگیر مشکلات مالی است.

کی روش تاکید کرد:می خواهم همه افراد مخصوصا قلعه نویی و کرانچار بدانند من موافق این برنامه نبودم و اگر شکایتی دارند از کسی گله کنند که برنامه ریزی کرده است.

قوانین فیفا را خیلی بهتر از کرانچار می دانم

کی روش اشاره کرد:آقای کرانچار در مصاحبه ای راجع به قوانین فیفا صحبت کرده است باید به وی بگویم که خیلی بهتر از کرانچار قوانین فیفا را می دانم و هیچ کس بهتر از من این قوانین را نمی داند چرا که در هنگام تدوین قوانین من نیز در برنامه ریزی و تدوینشان حضور داشتم.

کی روش انتقاد کرد:چالش من برای کفاشیان و وزیر ورزش این است که آیا شما فکر می کنید فیفا دغدغه و اهمیتی بابت موفقیت ما در جام جهانی دارد؟ آیا فکر می کنید کشورهای دیگر که علاقه ای به راه یابی ما به جام جهانی نداشتند اهمیتی برای موفقیت ما در جام جهانی قائلند؟

وی تاکید کرد؟آیا در این جا معقول است از تجارب بین المللی 33 ساله من دفاع شود یا از توقعات 2 مربی که تنها به فکر منافع باشگاه های خودشان هستند؟!باید به آقای کرانچار بگویم قوانین فیفا برای دفاع از موفقیت تیم ملی ایران تدوین نشده بود.ایشان لیگ ایران را با آلمان مقایسه می کند آیا وی در لیگ آلمان موردی را پیدا می کند لیگ به خاطر یک باشگاه 5 ماه قطع شود؟

کی روش با نشان دادن برنامه بازی های دوستانه تیم ملی کره جنوبی اظپهار کرد:من این تصویر را به کرانچار و قلعه نویی و کفاشیان نشان می دهم تا 15 بازی دوستانه کره جنوبی را مشاهد کنند.از کرانچار می پرسم آیا این برنامه تیم ملی کره طبق قوانین فیفاست؟

تا زمانی که کفاشیان بگوید برو برای حفظ منافع 80 میلیون ایرانی می جنگم

سرمربی تیم ملی ادامه داد:تا زمانی که کفاشیان به من بگوید برو خانه و مرا بیرون بیاندازد برای حفظ منافع 80 میلیون ایرانی می جنگم.من خیلی ناراحت بودم که مجتبی جباری رفت و پژمان منتظری هم رفت اما واقعا اعتقاد دارم که می توانیم راهی پیدا کنیم که آنهاهم در اردویمان بگنجند ولی وقتی کاپیتان تیم ملی نکونام را دیدم که ایران را ترک کرد متوجه مشکلات زیاد شدم.ما باید در مقابل رقبای خودمان بجنگیم.

کی روش بیان کرد:من نمی خواهم دلیل برخی سوءتفاهم ها در کشور باشم من تنها یک هدف دارم و آن هم پیدا کردن راه حلی برای حل مشکلات است ولی اگر مسوولان فکر میکنند مشکل منم می روم.

وی افزود:زمان در حال از دست رفتن است و بازکنانمان ایران را ترک می کنند و به لیگ های دیگر می روند و من باید پاسخگوی 80 میلیون فر باشم.اگر تاج به حرف های من گوش می داد لیگ ما به این شکل به هم ریخته نمی رسید.خواهش می کنم تا در روزنامه ها راجع به قوانین فوتبال به من نگویید.قول و وعده وعید هم ندهید.متاسفانه پول و منابع مالی تیم ملی به سمت و سوی یک باشگاه هدایت شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد:زمان به سرعت می گذرد و ما تنها باید به منافع تیم ملی فکر کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: کی روش ، فوتبال ، تیم ملی ، برزیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار