یک روانشناس گفت: باید نقاشی‌هایی که کودکانمان می‌کشند را به عنوان صفحه نمایش احساسات آنان قلمداد کنیم.

زهره میرباقری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، گفت: اگرچه در ابتدا به نظر می‌رسد که انگیزه اصلی نقاشی از ذات و نفس نقاشی کشیدن جدانشدنی است اما والدین نباید این را از یاد ببرند که نقاشی دارای تأثیرات اجتماعی زیادی است.
 
وی با اشاره به این که میزان ابزاری که والدین در اختیار کودکان برای نقاشی قرار می‌دهند بر مقدار و پیشرفت کودکان تأثیرگذار است افزود: والدین باید با یاد دادن چگونگی نقاشی کشیدن آموزش و استفاده از ابزارها و وسایل به پیشرفت و افزایش علاقه کودکان به نقاشی کشیدن، به آنها در تخلیه احساساتشان کمک کنند، همچنین با بیان داستان و قصه‌هایی درباره آن می‌توان انگیزه آنان را برای کشیدن نقاشی بالا برد.
 
وی در ادامه با بیان اینکه کودکان از اینکه به خاطر نقاشی‌های خود مورد تحسین قرار بگیرند خوشحال می‌شوند گفت: کودکان گاهی تنها برای آنکه تحسین شوند نقاشی می‌کنند و بسیاری از نقاشی‌های کودکان تنها به منظور ایجاد ارتباط است.  
 
وی افزود: با بررسی نقاشی کودکان و مشاهده صحنه‌هایی که از خانواده خود، محیط زندگی و غیره کشیده‌اند می‌توان به چگونگی شکل گرفتن شخصیت و نحوه تشخیص نگرش کودک نسبت به دیگران و دیدگاه او پی برد.
 
وی در پایان تصریح کرد: کودک فقط برای این به نقاشی کردن می‌پردازد که آنچه را در دل دارد بیان کند و به محض اینکه بیان کرد به همان سرعت عواطف و احساسش عوض می‌شود؛ والدین باید به این نکته توجه داشته باشند که ارزش نقاشی برای کودک فقط در کشیدن است نه در زیبایی یا تمام کردن و کامل کردن نقاشی خود، پس به نقاشی و محتوای آن که کودکانمان می‌کشند توجه کنیم.
 
انتهای‌پیام/
برچسب ها: نقاشی ، کودکان ، احساس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار