مشکلات اقتصادی ، بی‌توجهی به کانون خانواده و عدم تعادل روحی و روانی هر یک از زوجین ، می‌تواند در بروز طلاق تاثیر بسزایی داشته باشند.

آزاده نجفی جامعه شناس در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: زمانی که زوجین در کنار هم به سردی زندگی می‌کنند و نمی‌توانند با هم ارتباط صحیح و سالم برقرار نمایند وبه جای حمایت از یکدیگر به آزارو تنزل عزت نفس همدیگر برمی‌آیند، زندگی رو به خاموشی رفته و طلاق عاطفی رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: مشکلات اقتصادی، دخالت اطرافیان در زندگی زناشویی، رفتارهای خشونت‌آمیز، بی توجهی به کانون خانواده، عدم تعادل روحی هر یک از طرفین ونبود تناسب سنی و دانشی بین زوجین از جمله عوامل تاثیر گذار در به وجود آمدن طلاق عاطفی در درون خانواده است.

نجفی به مشکلاتی که طلاق عاطفی می‌تواند برای اعضای خانواده به وجود آورد اشاره کرد وافزود: بروز انحراف و نابهنجاری درمیان فرزندان برای پرکردن خلاء عاطفی وتنهایی ، انواع خیانت‌ها، افسردگی یاس و ناامیدی و شکاف عاطفی بین اعضاء خانواده از دیگر نتایج طلاق عاطفی در افراد خانواده است.

وی خاطرنشان کرد: صحبت و احترام متقابل، ایجاد شرایط لازم برای ازدواج موفق آموزش مهارت‌های زندگی توسط رسانه‌ها فرهنگ سازی عمومی در خصوص شناخت خانواده سالم می‌تواند در کاهش ویا از بین رفتن طلاق عاطفی تاثیر بسزایی داشته باشد.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: طلاق ، مشکل ، کانون ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار