نماینده ماهنشان خطاب به لاریجانی گفت: اگر قرار است جلسه سلیقه‌ای اداره شود اجازه دهید ما استعفا دهیم تا حداقل غصه نخوریم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "رضا عبداللهی" نماینده ماهنشان در جلسه علنی امروز(پنج‌شنبه) طی اخطار قانون اساسی گفت: اصل 65 قانون اساسی تصریح می‌کند پس از برگزاری انتخابات جلسات مجلس شورای اسلامی با حضور دو سوم مجموع نمایندگان رسمیت می‌یابد و تصویب طرح‌ها و لوایح طبق آئین‌نامه مصوب داخلی انجام می‌شود، مگر در مواردی که در قانون اساسی نساب خاص تعیین شده باشد و برای تصویب آئین‌نامه داخلی موافقت دو سوم حاضران لازم است.  
 
وی افزود: تاکید می‌کنم برای تصویب آئین‌نامه موافقت دو سوم لازم است بنابراین آئین‌نامه داخلی مجلس قانون مهمی است که نیاز به دو سوم رای دارد.  
 
نعمتی اظهار داشت: این آئین‌نامه‌ای که با دو سوم رای به تصویب رسیده موادی تحت عنوان 196 و 197 دارد که تصریح می‌کند اگر نماینده‌ای اخطار را وارد دانست باید بلافاصله رئیس‌ مجلس اجازه اخطار را قبل از رای‌گیری بدهد.  
 
عبداللهی اظهار داشت: تاکید می‌کنم قبل از رای‌گیری باید اجازه اخطار داده شود ولی رئیس این اجازه را نداد.  
 
وی خطاب به لاریجانی گفت: شما سوگند یاد کرده‌اید؛ دین، دیانت، علم و تقوی شما بیشتر از من است ولی مجلس باید طبق قانون اداره شود.  
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات تصریح کرد: اگر قرار است مجلس سلیقه‌ای اداره شود موادی تحت عنوان 94 و 95 آئین‌نامه داخلی داریم که در مورد استعفای نمایندگان است بنابراین اجازه دهید ما استعفا دهیم و به جای دیگر برویم که حداقل غصه نخوریم.
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار