عضو شورای عالی حوزه، شانتاژ سیاسی آمریکا را مانع تراشی در اجرای توافق نامه ژنو دانسته و گفت: آمریکایی ها خود را بازنده توافق نامه ژنو می دانند و اگر 1+5 به تعهدات عمل نکند، غنی سازی 20 درصدی کلید می خورد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت الله سید محمد غروی با اشاره به سنگ اندازی های آمریکا در مسیر اجرای توافق نامه ژنو، اظهار داشت: این توافق نامه باید فارغ از مسئله تعلیق غنی سازی 20 درصدی و برخی امتیازات مادی، در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه، مبحث سیاسی توافق نامه ژنو را مسئله بسیار مهمی ارزیابی کرد و گفت: اجرای این توافق نامه موجب گشایش مسیری می شود تا بی اعتمادی های ساختگی که توسط دشمنان در خصوص روابط بین المللی جمهوری اسلامی مطرح می شد، با شکست مواجه شود.

آیت الله غروی با بیان این که ایفای نقش سازنده در عرصه دیپلماسی، موجب ارتقای تعامل نظام با کشورهای مختلف در ابعاد سیاسی می شود، ابراز داشت: اگر گروه 1+5 رفتاری برخلاف توافق نامه ژنو داشته باشد، موجب آشکارشدن چهره سیاسی آن ها برای دنیا می شود، چرا که جمهوری اسلامی همواره با صداقت به تعهدات خود پایبند بوده است.

برچسب ها: قم ، توافق ، نامه ، ژنو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.