عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به بحران سوریه گفت: حل بحران این کشور بدون حضور فعال ایران امکان پذیر نخواهد بود.

"عزت الله یوسفیان ملا" در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، درباره عدم حضور ایران در اجلاس ژنو 2 اظهار داشت: نظام‌های بین‌المللی بر این باورند که نظام سوریه به پشتوانه جمهوری اسلامی ایران برپا نگه‌داشته شده است که اگر بخواهیم این باور را مورد پذیرش قرار دهیم، حضور ایران در مذاکرات صلح تاثیرگذار و ضروری است.
 
وی افزود: ایران می‌خواهد مردم سوریه از طریق صندوق‌های رای درباره آینده خود تصمیم بگیرند و اگر نهاد‌های بین‌المللی جهان نیز در واقعیت با این تفکر موافقند باید به دنبال برگزاری انتخابات در سوریه باشند.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: عده‌ای می‌گویند بشار اسد طرفداران بیشتری را در سوریه دارد، در پاسخ به این اظهار نظر باید گفت اگر "بشاراسد" طرفداران بیشتری نسبت به سایر جریان‌ها دارد  پس بر اساس اصل دموکراسی بشار اسد باید برسر قدرت باقی بماند.
 
یوسفیان‌ملا تصریح کرد: بشار اسد باید در انتخابات سوریه شرکت کند تا تعداد موافقان و مخالفان وی برای تصدی‌گری ریاست‌جمهوری مشخص شود و همچنین در این میان مردم باید در صحنه‌ای آزاد به کاندیدای مورد علاقه خود رای دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حل بحران سوریه تنها از طریق راه ‌حل سیاسی امکانپذیر است و بدون حضور ایران هیچ نشستی در حل بحران این کشور نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار