اگر مادری اصل تنوع و تعادل را در سفره خانواده داشته باشد و از غذاهای مختلف به اندازه نیاز استفاده کند نباید نگران کمبود ویتامین‌ها و... باشد.

دکتر سوسن پارسای متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بیشتر مردم فکر می کنند خوردن حبوبات باعث نفخ و دل درد در شیر خوار می شود. حبوبات مواد غذایی با ارزشی هستند که نباید مادر را از آنها محروم کرد در پوسته حبوبات قندی به نام  رافینوز وجود دارد که باعث نفخ شکم می شود.

وی ادامه داد: اگر حبوبات قبل از مصرف در آب خیس شود مشکل نفخ نیز برطرف می شود چنانچه مادری از قبل حبوبات را مصرف میکرد و مشکلی نداشته در دوران شیردهی هم می‌تواند با خیال راحت از این مواد غذایی مفید استفاده کند .

وی افزود: یکی از حبوبات بسیار مفید عدس است، اگر عدس را با مقداری بلغور گندم و یک تکه بال مرغ بپزید و آن را با مقداری روغن زیتون و آب لیموی تازه مصرف کنید یک منبع غنی از آهن با خاصیت جذب زیاد تهیه کرده‌اید، در مورد سیر و پیاده و سبزی ها معطر هم گفته می‌شود باعث بدبو شدن شیر می شوند.

وی در پایان اظهار داشت: اگر کودک از همان ابتدا به بوی مواد غذایی معطر عادت کند می تواند در آینده تغذیه بهتری داشته باشد پس مادر نباید براساس این باورها خود را از منابع غذایی مفید محروم کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: حبوبات ، قند ، خیس ، شیر ، مواد ، غذا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.