رئیس سازمان محیط زیست کشور به عنوان اولین زن جهان توانست جایزه بنیاد جهانی انرژی را به خود اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، رئیس سازمان محیط زیست کشور در هشتمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی مدیریت سبز گفت: محیط زیست یک موضوع جهانی است و نباید برایش مرز جغرافیای تعیین کرد.
 
معصومه ابتکار ادامه داد: امروز دنیا به سمت و سوی می‌رود که نیازمند تغییر و رویکردی جدی در بسیاری مناسبت هستیم و طبق پیش بینی‌ها تغییرات آب و هوایی یا تنوع زیستی مسائلی است که معادلات ما را در زمین تغییر خواهد داد.
 
وی ادامه داد: اگر نتوانیم حکمروایی اخلاقی را در موضوعاتی مثل توسعه پایدار در دنیا برقرار کنیم فرزندان ما با چالش‌هایی بیشتر از ما مواجه خواهند شد و ما را مقصر خواهند دانست.
 
رئیس سازمان محیط زیست کشور ادامه داد: امروز محیط زیست نیازمند فداکاری و نگاه عدالت‌محورانه است و کسانی که مسئولیت می‌گیرند باید بتوانند در قبال عملکردشان پاسخگو باشند.
 
ابتکار ادامه داد: هنوز مشکلات عظیمی در سطح ملی و محلی  داریم و اگر توانسته‌ایم موفق عمل کنیم به خاطر همکاری و هم‌افزایی و همراهی همه مسئولان، سازمان‌ها، نمایندگان رسانه‌ها و نهادهای مردمی بوده است.
 
وی ادامه داد:  اگر دستاوردی حاصل شود کسی نباید فکر کند صرفا به خاطر توانمندی خودش بوده و نگاهی که امروز باید دنبال کنیم نگاه هم‌افزایی است.
 
رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: خوشبختانه تحولات سیاسی که سال گذشته با حضور مردم پای صندوق‌های رای اتفاق افتاد باعث شد تا ما این تحولات را در عرصه سیاسی هم مشاهده کنیم و محیط زیست یک بار دیگر مورد توجه قرار بگیرد و بتوانیم در مورد آن به طور جدی تصمیم بگیریم.
 

*تولید 6 هزار مگابات برق از محل سیکل ترکیبی
 
رئیس سازمان محیط زیست در ادامه افزود: متاسفانه در ایران بدترین الگوهای مصرف انرژی را طی سال های گذشته دنبال کرده‌ایم که دلایل مختلفی داشته که یکی از دلایل آن یارانه بوده است.
 
ابتکار ادامه داد: وقتی ارزش‌گذاری اقتصادی با یارانه انجام شود درواقع یک جهت گیری نادرست صورت گرفته و باید نام آن را یارانه معیوب گذاشت.
 
 
وی ادامه داد: برای اولین بار امسال در بحث هدفمند سازی یارانه‌ها رویکرد زیست محیطی را تجربه می‌کنیم و امیدواریم با یک نگاه راهبردی بتوانیم شاهد صرفه جویی بیشتر در این زمینه باشیم.
 
این مقام مسئول با اشاره به بهینه سازی انرژی در کشور گفت: خوشبختانه با تغییر سیستم نیروگاه‌ها در سال جدید 6 هزار مگابات برق از محل سیکل ترکیبی تولید خواهد شد در حالیکه نیروگاه جدیدی احداث نمی‌شود همچنین آلودگی کمتری ایجاد خواهد شد.
 
ابتکار در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با راهبری سازمان محیط زیست این برنامه‌ها را در تمام سطوح کشور پیش ببریم چراکه تا زمانی که نتوانیم روش مدیریتی موثر برای هم‌افزایی، جلب مشارکت همه مردم و تصمیم سازی مشترک با حضور ذی نفعان در تمام سطوح محلی و ملی را مدیریت کنیم نمی‌توانیم مشکلات را حل کنیم چراکه نباید انتظار داشته باشیم دولت حل کند مشکلات با ارتقا آگاهی‌ها و کمک جوامع قابل حل است.
 
شایان ذکر است، طی این مراسم جایزه بنیاد جهانی انرژی برای اولین بار در کل جهان به یک زن تعلق گرفت.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: جایزه ، بنیاد ، انرژی ، زن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار