بررسی‌ها نشان می‌دهد که اسهال حاد، عامل حدود 2 تا 2.5 میلیون مورد مرگ زودرس در دنیا بوده که اغلب این مرگ و میر‌ها مربوط به کودکان به ویژه کودکان زیر پنج سال است.

بهروز والی‌نژاد فوق تخصص عفونی کودکان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: کودکان از مهم‌ترین گروههای آسیب پذیر در برابر بیماری‌ها از جمله بیماری‌های عفونی هستند و هزینه‌های جانی بسیار زیادی را متحمل می‌شوند. 

وی با بیان اینکه بیماری‌هایی نظیر اسهال، سل، مالاریا و عفونت‌های تنفسی در بین کودکان دنیا بسیار شایع است، تاکید کرد: این بیماری‌ها و برخی دیگر از بیماری‌های عفونی، سالانه موجب مرگ چند میلیون نفر از کودکان در سراسر جهان می‌شوند. 

والی‌نژاد با اشاره به شیوع و بروز اسهال حاد در بین کودکان به ویژه در کشورهای فقیر و کمتر توسعه یافته، تصریح کرد: در برخی از مناطق دنیا کودکان تا ۱۰ بار در سال دچار اسهال می‌شوند و البته امکانات درمانی مناسب برای آن‌ها وجود ندارد. 

وی افزود: تعداد بالای دفعات ابتلا به اسهال و پائین بودن سطح بهداشتی و درمانی در برخی از کشور‌ها، موجب افزایش آمار مرگ و میر ناشی از اسهال به ویژه در بین کودکان شده است. 

والی‌نژاد با اشاره به اینکه اسهال از دلایل مهم مرگ زودرس ناشی از بیماری‌ها و عوامل عفونی است، تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهند که اسهال حاد، عامل حدود ۲ تا 2.5 میلیون مرگ زودرس در دنیا بوده که اغلب این مرگ و میر‌ها مربوط به کودکان به ویژه کودکان زیر پنج سال است. 

وی خاطر نشان کرد: در ایران نیز با وجود کاهش موارد اسهال در کشور در سالهای اخیر، اما همچنان بروز این بیماری در برخی از نقاط کشور بالا است. 


انتهای پیام/
برچسب ها: بیماری ، عفونت ، کودکان ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار