گزارش‌های جهانی نشان می‌دهند که علاوه بر عوارض مالی و بار اقتصادی سنگین، سالانه حدود 1 تا 1.2 میلیون نفر در سراسر جهان بر اثر هپاتیت‌های ویروسی، جان خود را از دست می‌دهند.

منصور خالصی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگار افزود: بیماری‌های عفونی اعم از ویروسی، باکتریایی و قارچی و سایر عوامل عفونی، همچنان یک عامل عمده و مهم ابتلا، ناتوانی و مرگ و میر در سراسر جهان هستند. 

وی با اشاره به شیوع بالای بیماری‌هایی مانند هپاتیت، ایدز، سل، مالاریا، اسهال، برخی از عفونت‌های تنفسی و تعدادی دیگر از بیماری‌های عفونی، تصریح کرد: هپاتیت A، B، C، D و E از بیماری‌های مهم و شایع در مناطق مختلف دنیا هستند که سالانه موجب آلودگی چندین میلیون نفر از مردم جهان می‌شوند. 

خالصی گفت: براساس بررسی‌های انجام شده، بیش از ۲ میلیارد نفر از مردم جهان سابقه تماس با ویروس هپاتیت را داشته‌اند. 

وی تاکید کرد: گزارش‌های جهانی نشان می‌دهند که علاوه بر عوارض مالی و بار اقتصادی سنگین، سالانه حدود ۱ تا 1.2 میلیون نفر در سراسر جهان بر اثر هپاتیت‌های ویروسی، جان خود را از دست می‌دهند. 

خالصی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش موارد بروز و شیوع بیماری‌های عفونی مانند هپاتیت در بسیاری از مناطق دنیا و با توجه به عوارض سنگین مالی و جانی این قبیل بیماری‌ها، انجام اقدامات عملی و جدی‌تر برای کنترل و پیشگیری از بیماری‌های عفونی به ویژه در کشورهایی که هپاتیت در آنجا به یک مشکل و معضل مهم بهداشتی و درمانی تبدیل شده است، بسیار ضروری و حیاتی خواهد بود.


انتهای پیام/
برچسب ها: هپاتیت ، ویروس ، مالاریا ، ایدز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار