دبیرخانه با گروه ما همکاری‌های لازم را داشت و چون درگیر "PZ " بودم کار خاصی را ندیده و نظر خاصی ندارم.

"مرتضی میرمنتظمی"، کارگردان در گفتگو با خبرنگار حوزه‌ تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: نمایش "PZ" به بهانه‌ی یک همکاری در ارمنستان به پیشنهاد "آلبرت بیکجانی" برای ساخت یک داستان ایرانی شکل گرفت و من به بیکجانی داستان ضحاک را پیشنهاد دادم.
 
وی ادامه داد: این کار در ابتدا بخاطر کمبود زمان در پروسه‌ی کارگاه تئاتر سایه به صورت کارگاهی شکل گرفت. در ابتدا کار بدون کلام تمرین می‌شد و بعد از گذشت زمان متن در پروسه‌ی تمرین شکل گرفت.
 
میرمنتظمی درباره‌ی عملکرد جشنواره‌ی تئاتر فجر خاطر نشان کرد: دبیرخانه با گروه ما همکاری‌های لازم را داشت و چون درگیر "PZ " بودم کار خاصی را ندیده و نظر خاصی ندارم.

این کارگردان تئاتر درباره‌ همکاری مشترک با کشورهای دیگر بیان کرد: با این اتفاق موافق هستم علاوه بر اینکه با فرهنگ‌ها آشنا می‌شویم تجربه‌ بسیار زیادی به گروه‌های اجرایی و تماشاگران انتقال می‌یابد و پیشنهادم به مسئولان فکر کردن درخصوص این اتفاق است و تهیه کنندگان این اثر "محمد قدس" و "آلبرت بیکجانی" بابت اعتمادی که به من کردند تشکر ویژه دارم.
 
وی درخصوص شیوه‌ی رسیدن به اینگونه کار عنوان کرد: اینگونه نمایش‌ها به صورتی نیست که اول و آخر داشته باشد این نمایش به صورت کلاسیک نگارش نشده و به صورتی اجرا می‌شود که نمی‌توان نام کلاسیک بر شیو‌ه‌ی اجرایی آن گذاشت البته نام اینگونه شیوه‌ی اجرایی مدرن و پست مدرن هم نیست.
 
این کارگردان افزود: معتقدم دوزبانه بودن اجرا لطمه‌ای به کار وارد نکرده زیرا سعی بر این بود یکسری تصاویر را توسط بازیگران به مخاطب نشان دهیم تا متوجه شوند چه اتفاقی می‌افتد.
 
وی ادامه داد: ضحاک به این دلیل در صحنه همه را نگاه می‌کند و بر همه چی واقف است که نفهمد زیردستان به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند.
 
این کارگردان درخصوص دلیل انتخاب این داستان اظهار داشت: معتقدم داستان ضحاک به شرایط امروز ما هم‌خوانی دارد. به عنوان کارگردان یکسری حرف‌ها و دغدغه‌ها دارم که بر اساس آن به سراغ داستان‌های مورد نظرم می‌روم.
 
وی تصریح کرد: با توجه به یک ماه تمرین شبانه روز از کار راضی هستم و به طور قطع از همه کم و کاستی‌های کار آگاهم و از کارم صددرصد راضی نشده‌ام.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: سشیب ، سیب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار