مدیر طرح ساخت و توسعه جایگاه های سی ان جی شرکت ملی پخش گفت: افزایش کارمزد جایگاه های سی ان جی در شورای اقتصاد به تصویب رسیده به طوری به ازای هر مترمکعب گاز از 40 تومان به 80 تومان و کارمزد تاسیسات جایگاه‌داران شهرداری به 70 تومان افزایش‌ می یابد.

منصور ریاحی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به افت فشار گاز در جایگاه‌های سی ان جی  اظهار کرد: به طور  معمول در فصول سرد سال در اکثر جایگاه‌ها با افت فشار گاز مواجه هستیم این امر مهم در میزان سوخت‌گیری تاثیر دارد وقتی مخازن و تجهیزات کمپرسور پر می شود فشار با دبی بیشتری سوخت گیری می کند .

وی تصریح کرد: سنایوریي در مجموعه وزارت نفت تدوین شده که براساس آن توسعه جایگاه ها در کلانشهر به صورت طرح آزمایشی در تهران با همکاری منطقه تهران و شرکت ملی پخش در در حال اجراست تا یکسری جایگاه های شرکتی را با بخش خصوصی ایجاد کنیم.

مدیر طرح ساخت و توسعه جایگاه های سی ان جی افزود: ما مشکلی در ارتباط با ورودی گاز به جایگاههای سی ان جی نداریم طبق برنامه ریزی کلان و سیاست گذاری هایی که بوسیله وزارت نفت صورت گرفته با راه اندازی فازهای پارس جنوبی از یکی دو سال آینده مازاد گاز تولیدی علاوه بر مصارف داخلی به خارج از کشور صادر می شود. 

وی یادآور شد: قطعي گاز برخي از جايگاههاي سي ان جي در 2 هفته گذشته مربوط به افت فشار گاز و برودت هوا بود كه در اين مواقع هم ترجيح اين است كه اولويت سوخت رساني به بخش خانگي باشد كه اين مشكل هم بعد از يك نيمروز حل شد .

ریاحی در ادامه از کمبود زمین برای احداث جایگاه سوخت خبر داد و گفت: مشکل کلانشهر به دلیل عدم استقبال عمومی  و نیز نبود جذابیت برای تامین زمین نسبت به سایر بخش ها سبب شده سرمایه گذاران به عرصه فرایند سوخت وارد نشوند باید این معضل توسط بخش خصوصی برطرف شود.

مدیر طرح ساخت و توسعه جایگاه های سی ان جی افزود: در ناحیه شرق تهران مشکل خاصی نداریم تنها در بخش غرب تهران به دلیل ترافیک سنگین با مشکل مواجه هستیم با توجه به تدابیر اندیشیده شده هم اکنون یک جایگاه در اطراف ترمینال غرب تجهیزات آماده و نصب شده در صورت توافق جمعی مسئولان تا پایان سال جاری 3 جایگاه وارد مدارعملیاتی قرار می گیرد. و با اوصاف مشکل غرب تهران برطرف خواهد شد. 
 
ریاحی از توسعه جایگاه‌های سی ان جی  با رویکرد بخش خصوصی خبر داد و گفت: یکی از سیاست های وزارت نفت برای پیشبرد توسعه جایگاه ها، توسعه با رویکرد بخش خصوصی است .

مدیر طرح ساخت و توسعه جایگاه های سی ان جی اظهار کرد: با توجه به رویکرد جدید در رابطه با توسعه جایگاههای سی ان جی  کارمزد ویژه پرداخت می شود. اجرای این طرح  از نظر مهندسی اقتصادی آسيب شناسی شده و اگر کسی بخواهد در این زمینه سرمایه گذاری کند بازگشت سرمايه اش بعد از گذشت 7 سال حاصل خواهد شد.

وی تاکید کرد: هم اکنون کارمزد اختصاص یافته به ازای هر متر مکعب 40 تومان است که در صورت اجرا در کلانشهرها 140 تومان و در غیر کلانشهرها 120 تومان خواهد بود .

وی تصریح کرد: سیاست تشویقی دیگر در بحث افزایش کارمزد جایگاهها صورت گرفته که با تصویب شورای اقتصاد کارمزد جایگاه‌داران خصوصی سی.ان.جی برای هر مترمکعب گاز از 40 تومان به 80 تومان و کارمزد جایگاه‌داران شهرداری به 70 تومان افزایش‌ خواهد یافت.

وی در ادامه گفت: موضوع دیگر بحث رتبه بندی و در جه بندی جایگاههاي سی ان جی در گروههای ( درجه 1،2 و 3) است شرکت ملی پخش فراوردهای نفتی در هیئت مدیره تصویب کرده که 10درصد فروش در اختیار شرکت پخش قرار گیرد تا دولت بتواند با داشتن حاکمیت رضایت مشتریان را جلب کند.

ریاحی از افتتاح 35 جایگاه سی ان جی به مناسبت سی و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی در کشور خبر داد وگفت: این جایگاهها در استانهای البرز، تهران، فارس، خوزستان، لرستان، مازندران، خراسانهای شمالیف جنوبی و رضوی تا بهمن ماه سالجاری به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/
برچسب ها: سی ان جی ، جایگاه ، گاز ، کارمزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار