عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اظهار تاسف‌ از پایین بودن ظرفیت تولید می‌گوید: هم اکنون صنایع با 50‌درصد ظرفیت کار می‌کنند و این در‌حالی است که در گذشته شرکت‌های تولیدی و صنایع سه شیفته کار می‌کردند

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد سبحانی‌فر در جمع خبرنگاران می‌افزاید: وضعیت کنونی واردات به نفع تولید و اشتغال نیست؛ اگر بخواهیم این مشکل برطرف شود، باید سرمایه‌های سرگردانی که به سوی بخش دلالی رفته‌اند را به سوی صنعت و تولید سوق دهیم.

وی ادامه می‌دهد: در صورتی که حاشیه سود صنعت در برابر تورم اندک باشد، این موضوع باعث ورود سرمایه‌ها به بخش دلالی و تشدید تورم و گرانی می‌شود، از‌این‌رو تمامی مسئولان باید تلاش کنند تا با رفع مشکلات تولید مانع از خروج سرمایه‌ها از این بخش بشویم.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس تصریح می‌کند: با توجه به مشکلات فعالان اقتصادی در تامین منابع مالی برای تشکیل سرمایه ثابت و در گردش تولیدکنندگان، وزارت صنعت، معدن و تجارت ملزم است منابع مالی مورد نیاز آن‌ها را تامین کند.

وی در خصوص اقدامات مجلس برای حمایت از تولید‌ تاکید می‌کند: به طور قطع مجلس نهم باید حمایت از تولید ملی را در اولویت‌کاری خود قرار دهد و طرح‌ها و لوایح برای تحقق این مهم را به‌سرعت بررسی کند و به تصویب برساند./ش ک

برچسب ها: صنایع ، مجلس ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.