رئیس جهاد دانشگاهی گفت: تلاش ما بر این است تا با اجرای طرح‌های مختلف مطالعاتی و تحقیقاتی اردبیل را به قطب مؤثر و مفید در این باب تبدیل کنیم تا زمینه تحول در این حوزه فراهم آید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ حمید رضا طیبی دیروز در دیدار با استاندار اردبیل اظهار داشت: با توجه به اینکه از سال‌های گذشته این فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی آغاز شده و توانمندی‌ها در این زمینه شناسایی شده انتظار ما این است که استان اردبیل بتواند در زمینه تحقیقاتی و پژوهشی در کشت، تولید و تبدیل فرآورده‌های مربوط به فندق مؤثر عمل کرده و در تولید محصولات ناب در این زمینه قدم‌های جدی را بردارد.

وی با بیان اینکه اولویت کار در جهاد دانشگاهی پرداختن به فعالیت‌های تحقیقی، پژوهشی و علمی کاربردی است، تصریح کرد: با توجه به تدوین سند جامع جهاد دانشگاهی و همچنین اهداف 20 ساله و سه ساله‌ای که ترسیم شده، می‌توانیم با مشارکت نخبگان این نهاد را هر چه سریع‌تر به یک پشتیبان اصلی در نظام توسعه کشور تبدیل کنیم و بتوانیم الگوهای مناسب و مطلوب را ارائه کرده و به هموطنان معرفی کنیم.

طیبی در ادامه خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر مقام معظم رهبری به مباحث توسعه‌ای توجه ویژه‌ای داشته و در دیدار با دولتمردان نیز تاکید کردند که اولویت اصلی ما باید توسعه علم و اقتصاد مبتنی بر علوم درون‌زا باشد که امیدواریم با اقداماتی که در سال‌های اخیر به ویژه دولت یازدهم در حل مشکلات داخلی و خارجی وجود دارد، بتوانیم روز به روز در مسیر توسعه کشور گام‌های جدی برداریم.

رئیس جهاد دانشگاهی همچنین افزود: باید برنامه‌ریزی‌ها به سمت و سویی باشد که با چرخش‌های سیاسی وضعیت علمی کشور دچار تغییر نشود و توسعه حاصل برنامه‌ریزی جامع و دراز مدتی باشد که قطعاً تکمیل حماسه سیاسی نیز بر همین مبنا و محور انجام می‌شود.

طیبی در ادامه با اشاره به فعالیت مناسب مرکز درمان ناباروری در استان اردبیل بیان کرد: جهاد دانشگاهی به وعده‌های خود برای ایجاد مرکز درمان ناباوری استان اردبیل عمل کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، قطب ، مطالعات ، فندق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.