یک میلیون برزیلی طومار درخواست از برزیل را برای اعطای پناهندگی به ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق سیا، را امضا کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه از برازیلیا ، بیش از یک میلیون نفر طومار درخواست از برزیل را برای اعطای پناهندگی به ادوارد اسنودن، مشاور سابق آژانس امنیت ملی آمریکا و فاش کننده جاسوسی،های آمریکا، امضا کردند.

روز دوشنبه دست کم یک میلیون و 60 هزار نفر در سراسر جهان این طومار را که اواخر دسامبر 2013 تهیه شد، ‌امضا کردند.

مرحله بعدی جمع آوری یک میلیون و 250 هزار امضا برای این طومار است.

 در این طومار درخواستی خطاب به "دیلما روسف" رئیس جمهوری برزیل، و "خوزه ادواردو کاردوزو "وزیر دادگستری این کشور ،مطرح شده است.

درخواست مطرح شده به این شرح است : « ما که مانند شهروندان سراسر جهان از نقض گسترده حریم خصوصی‌مان حیرت زده شده ایم از شما درخواست می کنیم به ادوارد اسنودن پناهندگی بدهید. برزیل به عنوان رهبر مبارزه جهانی برای دستیابی به اینترنت آزاد و حفظ حریم خصوصی افراد پناهگاهی ایده آل به شمار می رود.»

ادوارد اسنودن که تا ماه اوت از پناهندگی موقت در روسیه برخوردار خواهد بود با ارسال نامه ای سرگشاده به برزیلی‌ها، برزیل را یکی از جذابترین و تاثیرگذارترین دموکراسی ها در جهان دانست.
این نامه ماه دسامبر انتشار یافت.

روسف در کشورش و سازمان ملل از جاسوسی آمریکا انتقاد کرد. سرویس‌های اطلاعاتی امریکا از مکالمات تلفنی رئیس جمهور برزیل و همچنین شرکت دولتی نفت پتروبراس و شهروندان برزیلی جاسوسی کرده اند.

تا زمانی که برزیل درخواستی درباره پناهندگی اسنودن دریافت نکرده بود دیلما روسف از اظهارنظر درباره احتمال اعطای پناهندگی به وی  خودداری می کرد.

کمپین حمایت از اعطای پناهندگی به ادوارد اسنودن توسط دیوید میراندا برزیلی راه اندازی شد.

"دیوید میراندا" از همکاران "گلِن گرین والد" خبرنگار آمریکایی است که در برزیل کار می کند و برخی از اسناد و مدارک موجود در دست ادوارد اسنودن را فاش کرده بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار