" آناتولی کوچرنا"وکیل روسی ادوراد اسنودن، مشاور سابق آژانس امنیت ملی آمریکا، روز سه شنبه اعلام کرد اسنودن بعد از تهدید شدن توسط مسئولان آمریکایی در اینترنت که هویت آنها فاش نشده است، از جان خود بیمناک است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی وستی؛ " آناتولی کوچرنا"، سخنگوی اسنودن ، در گفتگو با این شبکه اعلام کرد « تهدیدها درباره جان اسنودن واقعی است. حقیقتا این تهدیدها وجود دارد ».
وکیل اسنودن اظهاراتی را که دربرگیرنده درخواست هایی برای « تلافی جویی فیزیکی علیه ادوارد اسنودن» است، محکوم کرد.
اسنودن بعد از فاش کردن اسناد زیادی درباره جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا، توسط واشنگتن به جاسوسی متهم شد و تحت پیگرد قرار گرفت. وی که به روسیه پناهنده شده است ، بیش از یک در منطقه ترانزیت فرودگاه مسکو متوقف شد و سپس روسیه به مدت یک سال به وی پناهندگی اعطا کرد.
اسنودن که مقامات آمریکایی گذرنامه وی را گرفته اند، از زمانی که از روسیه پناهندگی دریافت کرده، در انظار عمومی ظاهر نشده است و آناتولی کوچرنا به کرات اعلام کرده است جان اسنودن در خطر است و محافظان شخصی باید امنیت وی را تامین کنند.
وکیل روسی اسنودن در اظهارات جدید خود به نظر می رسید به مقاله ای اشاره می کند که هفته گذشته در پایگاه اطلاع رسانی پر طرفدار بوزفید (BuzzFeed) تحت عنوان « جاسوسان آمریکایی مرگ ادوارد اسنودن را
می خواهند » منتشر شد.
این مقاله به نقل از یک مسئول وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، اعلام کرده بود « من بسیار دوست دارم که گلوله ای در سر وی شلیک کنم ».
یک تحلیل گر آژانس امنیت ملی آمریکا نیز گفته است « در دنیایی که برای کشتن یک آمریکایی محدودیتی وجود ندارد، من خودم خواهم رفت و او را خواهم کشت ».
به گفته کوچرنا « ادوارد اینها را به منزله تهدیدهایی واقعی علیه جان خود تلقی می کند ».
وکیل اسنودن افزود قصد دارد از مقامات آمریکایی درخواست کند درباره انتشار این مطالب تحقیق کنند و از این رسانه بخواهند هویت این منابع تهدید را فاش کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، کوچرنا خاطر نشان کرد « ما درخواست خواهیم کرد نقاب از چهره این افراد برداشته شود. ما باید بدانیم این کارمند آژانس امنیت ملی که درباره نحوه کشتن ادوارد اسنودن دستوراتی صادر می کند، چه کسی است ».
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار