سرقت یکی از جرایمی است که توسط قانونگذار قانون عادی مورد پیش بینی قرار گرفته است و برای حصول آن شرایطی در قانون در نظر گرفته شده است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، يكي از مشكلات عمده و مهم قانون مجازات اسلامي سابق در مورد جرم سرقت، در قانون جديد مصوب سال 1392 حل شده است، بدین صورت که در ماده ۱۹۷ قانون سابق اعلام شده بود كه سرقت عبارت است از: ربودن مال ديگري به طور پنهاني‌ و ذکر قيد «پنهاني» در متن قانون، قضات و حقوقدانان را با مشكلات عديده‌اي مواجه كرده بود زيرا كيف‌قاپي‌ها و سرقت‌هاي مسلحانه آشكار را شامل نمي‌شد.

 قانون جديد مجازات اسلامي اين اشكال را برطرف كرده است؛ به این صورت که ماده 267 قانون جديد مجازات اسلامی در تعريف جرم سرقت بيان كرده است: «سرقت عبارت است از ربودن مال متعلق به غير». در قالب بازخوانی یک پرونده به نحوه رسیدگی به جریم سرقت پرداخته‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

جريان پرونده

بر اساس محتویات پرونده شخصی به نام بهزاد... شکایتی بابت سرقت ابزار كاری که در محل كارش گذاشته شده بود، در دادسراي محل وقوع جرم مطرح می‌کند و در متن شکایتش فردي به نام جلال... را سارق معرفي مي‌كند.

روند رسیدگی

متهم دعوا در اظهارات خود در كلانتري بیان کرده که خودرو خودش را به شخصی به نام علي داده بود تا وي برايش ابزار كار خريداري كند. او نیز وسایل مسروقه را به وی داده و متهم اطلاعی از او ندارد.

اما متهم در روز بعد به سرقت از ابزار توسط خودش اقرار می­کند. در برگ گزارش نهایی با توجه به اظهارات ضد‌و‌نقیض متهم، تحقیقات شفاهی از شاکی و اقرار متهم به سرقت اموال مسروقه نیز اعلام رضایت شاکی، پرونده به همراه متهم به دادسرای عمومی و انقلاب ارسال و اموال مسروقه تحویل شاکی می‌شود.

در دادسرا بازپرس پرونده نسبت به متهم قرار کفالت به میزان صد میلیون ریال صادر می‌کند و اعلام می‌دارد که در صورت معرفی کفیل قرار قبولی کفالت صادر و وی آزاد و در غیر این صورت زندانی می‌شود. در ادامه شخصی به نام حسن که برادر متهم است، ضمن حضور در دادسرا با تسلیم برگ کفالت‌نامه و سند مالکیت که مربوط به خانه‌ای است، تقاضاي قبولي كفالت متهم را از بازپرس پرونده مي‌كند. در ادامه مقام تعقيب، قرار قبولی کفالت متهم را صادر و در نتيجه متهم موقتا آزاد می‌شود.

در برگ اظهارات گواه، وی در مورد چوب‌های یافت‌شده که 11 عدد چوب کوچک و متعلق به وی بوده گفته است که متهم چوب‌ها را از انبار وی با اجازه وی برای انجام کاری برده است و شکایتی ندارد و چوب‌ها هم تحویل وی شده است. طی نامه‌ای که از اداره تشخیص هویت و فرماندهی انتظامی استان یزد به دادسرا واصل می‌شود از متهم سوءسابقه‌ای به دست نمی‌آید.
در ادامه متهم درخواست رفع توقیف از خودرواش را می‌کند که با این درخواست موافقت می‌شود.

تصمیم دادسرا

در خصوص اتهام جلال... به اتهام سرقت ابزار با توجه به شکایت اولیه شاکی، تحقیقات پرونده و سایر قراین و امارات، همچنین صرف نظر از گذشت شاکی، بزه انتسابی به متهم محرز و در این خصوص قرار مجرمیت صادر می‌شود.

همچنین در خصوص سرقت 11 چوب نازک صرف نظر از گذشت شاکی و با توجه به دفاعیات متهم به استناد ماده 3 قانون اصلاح قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی انقلاب مصوب 1381 قرار منع تعقیب صادر می‌شود و دادستان با هر دو قرار موافقت می‌کند.

رای دادگاه

کیفرخواست صادره و پرونده به شعبه دادگاه جزایی ارسال و ارجاع می‌شود و در نهایت دادگاه با بررسی محتویات پرونده رای ذیل را انشا می‌کند:

«در خصوص شکایت آقای بهزاد... فرزند عباس به طرفیت آقای جلال... فرزند امیرحسین با موضوع سرقت، دادگاه وفق دادنامه شماره 86-345 با عنایت به کیفرخواست در موصوف، شکایت اولیه شاکی، گزارش نیروی انتظامی، کشف اموال مسروقه از متهم و اقرار صریح وی در دادسرای وقوع بزه انتسابی از ناحیه متهم را محرز دانسته است و مستندا به ماده 661 قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1375 و رعایت ماده 38 قانون مجازات اسلامي مصوب سال 1392 به لحاظ گذشت شاکی از باب تخفیف، متهم را به پرداخت سه میلیون ریال جزای نقدی بدل از حبس و 20 ضربه شلاق محکوم می‌کند. رای صادره حضوری بوده و ظرف 20 روز پس از ابلاغ، قابل تجدیدنظرخواهی در محاکم تجدیدنظر استان تهران می‌باشد.»

تحليل رای

به نظر می رسد که عمل و نحوه ارتکاب عمل متهم، از مصادیق ماده 661 قانون مجازات اسلامی است که اشاره مي‌كند، چنانچه سرقت تعزیری باشد و مقرون به شرایط مذکور در مواد 651 تا 660 نباشد، مشمول آن ماده شده و مرتکب به حبس از سه ماده و یک روز تا دو سال و تا 74 ضربه شلاق محکوم می‌شود. قاضی رسیدگی‌کننده با توجه به اقرار متهم و تحقیقات، ارتکاب جرم انتسابی به متهم را محرز و وی را محکوم کرده است و با عنایت به اعلام رضایت شکات خصوصی و فقدان سوءپیشینه در مورد متهم و از حیث جنبه عمومی جرم با اعمال بند الف و پ ماده 38 قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1392 در مجازات وی تخفیف داده است و مجازات قانونی وی که سه ماه و یک روز حبس و تا 74 ضربه شلاق بوده را به سه میلیون ریال جزای نقدی بدل از حبس و 20 ضربه شلاق تخفیف داده است.

نکاتی که در مورد تخفیف مجازات وجود دارد این است که اعمال تخفیف مجازات تنها در مورد مجازات تعزیری ممکن است و اين موضوع از اختیارات قاضی است. بر اساس تبصره 1 ماده فوق دادگاه مکلف است جهات تخفیف را در حکم صریحا قید کند که در این پرونده نیز قاضی صادرکننده رای جهات تخفیف را اعلام رضایت شاکی اعلام و در حکم ذکر کرده است. تخفیف مجازات موجب تقلیل کیفر از حداقل مجازات مقرر برای هر جرم است و بر همین اساس قاضی بدوا مجازات حبس متهم را از حداقل قانونی آن که 91 روز بود، تقلیل داده است. نظریه مشورتی اداره حقوقی به شماره 72874455/7 مورخ 27/5/73 مقرر می‌کند: «دادگاه مجاز نیست هم مجازات جرم ارتکابی را به کمتر از حداقل تخفیف دهد و هم مجازات اخیر را به نوع دیگر تبدیل کند».

و با توجه به اینکه تبدیل مجازات ممکن است اجباری باشد یا اختیاری، موارد تبدیل اجباری مجازات عبارتند از:

1ـ تبدیل اجباری مجازات حبس کمتر از 91 روز به جزای نقدی.
2ـ مجازات تعزیزی مشمول تخلفات رانندگی.
با توجه به مطالب فوق حکم دادگاه به کمتر از 91 روز حبس تعزیزی تبدیل اجباری به جزای نقدی بدل از حبس شده است.

در همین راستا بند 2 ماده 3 قانون وصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین مصوب 1373 اشعار می­دارد: «هرگاه حداکثر مجازات بیش از نود و یک روز حبس و حداقل آن کمتر از این باشد، دادگاه مخیر است که حکم به بیش از سه ماه حبس یا جزای نقدی از هفتاد هزار و یک ریال تا سه میلیون ریال بدهد.» و در اجرای بند 2 همان قانون رای وحدت رویه شماره 642 -9/9/1378 اشعار می­دارد: «به صراحت بند 2 ماده فوق در موضوعات کیفری در صورتی که حداکثر مجازات بیش از 91 روز حبس و حداقل آن کمتر از این باشد دادگاه مخیر است که حکم به بیش از سه ماه حبس یا جزای نقدی از هفتاد هزار و یک ریال تا سه میلیون ریال بدهد».

 بنابراین تعیین مجازات حبس کمتر از نود و یک روز برای متهم، مخالف نظر مقنن و روح قانون است و چنانچه نظر دادگاه به تعیین مجازات کمتر از مدت مزبور باشد، باید حکم به جزای نقدی بدل از حبس بدهد. بنابراین به نظر می‌رسد که رای فوق مطابق با موازین قانونی صادر شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۰
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۲ ۳۰ دی ۱۳۹۹
با سلام درمورد فرزندم سوال داشتم که یک جفت این ماشین از غیر خریداری کرده وبه ماشین نحورده وان را در سایت دیوار گذاشته ودرب منزل بفروشد که ناموران پسر پنده رو گرفتن و با وسایل شخصی منزل به کلانتری برده وجرم رو اموال مسروقه زدند ایا این کار درست هست پسر من باید به زندان برود
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۲:۳۰ ۰۳ آبان ۱۳۹۹
سلام جرم دزدی نزدیک 500هزار تومان از فروشگاه چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
سلام من ازشرکت مقداری کم آهن غرازه 300تومان دزدیدم برای اولین بارتوعمرم چنین خطای کردم حالا شکایت کردندچی برسرم میاید
Iran (Islamic Republic of)
ستاره۹
۰۱:۵۱ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
۲ماه پیش ۳ عددگوشه من رادوزدیدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
سلام ب کسی2 میلیون پول دادم و الان میخوام و نمیده باید چیکار کنم جرم اون چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
اشنا
۰۶:۱۴ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام . اگر کسی به جرم پول شویی در زندان بیافته و در زمان قبل از زندان افتادن مقدار خیلی کمی در حد کمک به کسی داده باشه ایا اون نفر سوم جرمی مرتکب شده یا دادگاه اون رو هم میخواد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۱۱ آبان ۱۳۹۸
با سلام ، من ناخواسته فراموش کردم جنسی را در فروشگاه حساب کنم و به من اتهام دزدی زدند و یک تعهدنامه امضا کردم و پول جنس راهم حساب کردم ایا دیگه برایم مشکلی پیش نمیاید
Iran (Islamic Republic of)
سهیل
۰۹:۳۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۸
سلام من گوشیمو دزدیدن اماردیابی کردم به یه خطی روشن شد حالا مراحل دادگاه را تکمیل کردم داداگاه گفت براش احضاریه میفرستیم...حالا اگه سارق بگه من از یکی دیگه خریدم.یا بگهدفروختمش .دادگاه پول گوشیمو ازش میگیره یان
بیزحمت جواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۸:۲۰ ۰۸ شهريور ۱۳۹۸
من از جهیزیه خانمم ب اندازه ۳۰ میلیون وسایل تزیینی فروختم
البته چون از قیمت واقعیش خبر نداشتم تو بازار کلاه سرم گزاشتن و ۴ تومن ازم خریدن؟
موقع فروش هم فاکتور نداشتم
اگر خانمم بره از من شکایت کنه و اون مغازه دارو بعنوان مال خر اعلام کنه بهتره یا خودم برم از مغازه دار شکایت کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۰۰:۱۵ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
سلام دو نفر با موتور دو عدد گوشی منو دزدین و سعی به فرار کردن که ان ور میدان با موتور برخود کردم و بعد از زمین خوردن راکب چاقو کشید و یکی از گوشی هام رو به زمین انداخت و پا به فرار گذاشت الان هر دو رو شناسایی کردم و افعانی هستن ولی کردن نگرفتن چگونه باید ثابت کنم ؟؟ جرمشون چیه ؟ و اطلاعات گوشیم برام خیلی مهمه چگونه میشه به گوشیم برسم ؟ بهم گفتن اخرش پول گوشی تو میده ایا راهی داره تا گوشی منو نداده ازاد نشه ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۴ ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
اگر شوهري از دزدي همسرش خبر داشته باشه‘ و هيچ كاري نكنه‘ ايا او هم مجرمه ‘ و در دادگاه بازخواست ميشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
سلام دوستان اگر کسی موتور سرقت کرده باشه و سایلش را به داده باشه جرم این شخص چیه ایا میتونه تو کلانتری بگه من این وسایلو نخریدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
من از مغاز دوستم یکم پول برداشتم ودوربین هم گرفته الان دوستم ادا میکند که ۶۰ ملیون برداشتم خواهش میکنم جواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
مجبد
۰۳:۰۶ ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
سوال من از مغازاشنا یکم دوزی کردم دوربین هم گرفته ولی شاکی ادا میکند که ۶۰ ملیون برداشتم جرمم چیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
سلام ما ۳ نفر بودیم که ۵ مورد سرقت داخل خودر داشتیم و رضایت شاکی هایمان را گرفتیم حال چه مشود
Iran (Islamic Republic of)
اميري
۱۷:۰۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
من كارخانه ي داشتم كه شبانه دزد زده دو نفر بودن و الان گرفتنشون دادگاه چه حكمي ميدهد در ضمن وسايل مسروقه 100ميليون ارزش داشته وكارخانه 3ماه تعطيل شده
Iran (Islamic Republic of)
اميري
۱۷:۰۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
من كارخانه ي داشتم كه شبانه دزد زده دو نفر بودن و الان گرفتنشون دادگاه چه حكمي ميدهد در ضمن وسايل مسروقه 100ميليون ارزش داشته وكارخانه 3ماه تعطيل شده
Iran (Islamic Republic of)
پ
۱۰:۵۱ ۱۷ آبان ۱۳۹۷
سلام شوهرم کارگربوده پولشوندادن در عوضش جلوی صاحب حساب لوازم ماشین روبرمیداره میگه من این رومیفروشم وپولم روبرمیدارم صاحبه حساب میده شکایت میکنه که اموال من رودزدیده ازطرفی یکه ازبدهکارهای شوهرم هم یه وسایل روبه جای قرضش وسایل میده که اون هم مال دیگری بوده بازرفته شکایت کرده وسایل من روبرداشتن حالا میخواستم راهنمایی کنین لطفا
Iran (Islamic Republic of)
موسی
۱۷:۵۲ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
سلام یکی از دوستان ۴سال پیش ی جایی کار میکرد صاحب کارش بجرم دزدی پاش کشوند دادگاه با رای دادگاه با رضایت شاکی ن ب زندان رفت ن جریمه شد باگذشت ۴سال از اجرای احکام ب کسی ک فیش حقوقی گذاشته برای متهم زنگ زدن بیاد اجرا احکام
Iran (Islamic Republic of)
محمد صالحی
۲۳:۱۹ ۱۵ شهريور ۱۳۹۷
درمغازه ام سرقت کردن درهای کرکره برقی با موتور و وسایلاش طرف گرفتیم طرف گفته من طلبکار بودم ممنون میشم راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
سحر علیزاده
۱۸:۰۱ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
گوشی شوهرمو از محل کارش دزدیدن و.جز دوستاش نمیتونه بره محل کارش
باید چیکار کرد واقعا
کلی فیلم و عکسی شخصی داریم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۳۰ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
ببخشیدمایک خونه رهن کامل گرفتیم اما صاحب خونه یکی ازاتاقهاش رو خالی نکرد وکمی وساعل داخل اون بودوقرارشد هرچه زودتراون اتاق هم خالی کنه ووساغلاش ببره اما ازاونجایی که جایی نداشت هرباربهانه اوردونیامداتاق راخالی کنه والعان که ماازاونجا اسباب کشی کردیم شاکی شده که ما وساعلاش برداشتیم وشکایت کرده میخواستم بدونم چیکارکنیم
Iran (Islamic Republic of)
عابد
۰۱:۲۱ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
سلام من تعدادی دستگاه دارم که شخصی اومده و قطعات اصلی دستگاهها را شبانه بازکرده ودزدیده من دزد رو میشناسم ومطمئن هستم که اون بوده و2 نفراز دوستاش ولی مدرکی ندارم که جرمش رواثبات کنم.لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۶:۵۵ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
سلام کیف بنده رو دوسال پیش از ماشین سرقت کردن و مقداری پول نقد و گوشی و بیست فقره چک و مقداری دلار به سرقت بردن و بعد از مدتی دزدها رو گرفتیم و اعتراف کردن ولی الان دوسال است که دادگاهی نمیکنن و با سند آزاد هستن من چگونه میتونم اموالم رو پس بگیرم و حکم دزدها چه میشود چه جریمه ای برای دزدان میبرند ممنون
Iran (Islamic Republic of)
موسوی
۱۳:۳۹ ۰۴ تير ۱۳۹۷
سلام ،من یه ماشین چندوقت پیش از بنگاه خریدم حالا که فروختمش دزدی از آب دراومده الان پای من وخونوادم گیره لطفا بگین اخرش چی میشه بنظرتون؟؟
Iran (Islamic Republic of)
امين
۰۷:۳۴ ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
سلام
من مسافركش هستم
بعدازشكايت شاكي رفتم كلانتري فهميدم كه متهم به دزدي هستم.
از قرار معلوم رفتم مغازه واسه خريد و يه كيف جيبي كه شبيه كيف خودم بوده به اشتباه ورداشتم.
چون مسافركش بودم فكر كردم واسه مسافره و تو خط دنبال صاحبش ميگشتم
الان شاكي شكايت كرده كه٣٠٠٠٠٠ هزار تومن پول تو كيف بوده در صورتي كه٦٠٠٠ تومن پول بوده
درضمن سابقه كيفري هم ندارم
الان ميشه راهنمايي كنيد چيكار كنم؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۲۴ ۰۷ فروردين ۱۳۹۸
دوست گرامی. به نظر می رسد حرفای ضد و نغیضی زدید. ضمنا کی 6000 تومن بدون کارت بانکی تو کیفشه اونوقت رفته خریدم بکنه آدم کیف جیبی رو که رو زمین نمی ذاره اگرم گذوشت شما باید پرونده پزشکی بیاورید که اختلال حافظه دارید ندونستید کیفتون رو در نیاوردید یه کیف دیگم برداشتید!!بعد تو جیبتون گذوشتید و یادتون رفته و تصور کردید این دو کیف که در جیبتان هست یکیش مال مسافره که از گشتن در ماشینتان پیدا کردید!
United States of America
ناشناس
۱۶:۴۳ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام چنددروز پیش با کامیون ما راننده ای بار گندم میزنه اما ب مقصد تحویل نمیده بعد از اوردن کامیون درب منزل متواری میشه دو روز بعد زنگ میزنه و خبر میده ک بار رو ب کی و کجا برده ماهم ادرسو مال خر رو پیدا کردیم و شکواییه تنظیم کردیم بعد دادسرا بردیم و گفتن چون بار مال شما نیست شما فقط میتونید اطلاع جرم بدین و علیه راننده شکایت خیانت در امانت کنید با اینکه مالخر و ادرس و مستندات اعم از عکس و فیلم دوربین های مداربسته و شاهدان و گواهان در پرونده حاضر بود هنوز دستوری ندادن فقط گفتن اداره غله باید از ماشین و صاحب ماشین شاکی بشه بعد جواب میدن میخواستم بدونم با وجود اینکه سارقش شخصیه ک گندم سرقتی را خریداری کرده مشخص هست ایا حکم توقیف کامیون ماهم داده میشه تا پایان پرونده یا ن با تشکر
United States of America
ناشناس
۱۶:۴۳ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام چنددروز پیش با کامیون ما راننده ای بار گندم میزنه اما ب مقصد تحویل نمیده بعد از اوردن کامیون درب منزل متواری میشه دو روز بعد زنگ میزنه و خبر میده ک بار رو ب کی و کجا برده ماهم ادرسو مال خر رو پیدا کردیم و شکواییه تنظیم کردیم بعد دادسرا بردیم و گفتن چون بار مال شما نیست شما فقط میتونید اطلاع جرم بدین و علیه راننده شکایت خیانت در امانت کنید با اینکه مالخر و ادرس و مستندات اعم از عکس و فیلم دوربین های مداربسته و شاهدان و گواهان در پرونده حاضر بود هنوز دستوری ندادن فقط گفتن اداره غله باید از ماشین و صاحب ماشین شاکی بشه بعد جواب میدن میخواستم بدونم با وجود اینکه سارقش شخصیه ک گندم سرقتی را خریداری کرده مشخص هست ایا حکم توقیف کامیون ماهم داده میشه تا پایان پرونده یا ن با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ریحانه
۱۸:۴۸ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
سلام من مجرد هستم 19 سالمه و ناخواسته مرتکب سرقت شدم و شاکی رضایت داده فقط دادگاه میگه جنبه عمومی جرم باقی مانده لطف کنین بگین چه حکمی برام میبرن ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۲۶ ۰۷ فروردين ۱۳۹۸
ازدواج کن شوهرت خرجتو بده اینقدر پسر مجرد خب بهشون سخت نگیرید ازدواج آسان کنید اینقدر سخت می گیرید 35 سالمه هنوز نتونستم ازدواج کنم.
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۰۶:۰۳ ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
سلام سال نومبارک
ببخشیدمن یه سوال داشتم ،اگه کسی کبوتردزدی کنه جرمش چیه؟شاکی رضایت داده ،متهم دارای سابقه سرقت هست ؟
متشکرم
Germany
Haniyeh
۲۳:۵۹ ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
باسلام.من دوروز پیش گوشیمو توی ی ماشینی جاگذاشتم بعدازکلی تماس گرفتن ی خانمی جواب داد وگفت گوشی توماشین پدرم جامونده فرداساعت ۵بیافلان جا گوشیتو بگیر من رفتم و۱ساعت منتظرموندم اماکسی نیومد والان موبایلم خاموشه میخواستم بدونم راهی هست ک سریع پیداش کنم وهمچنین این دزدی محسوب میشه یا ن اگه دزدیه حکمش چیه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۶:۵۹ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
بله برید کلانتری شکایت کنید با کارتن گوشی ردیابی میکنن و هر سیم کارتی که بندازن درجا شمارش ارسال میشه و به جرم دزدی گیر میفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۰۹ بهمن ۱۳۹۶
با سلام من به یه صافکاری مراجعه کردم به خاطر دست مزدبا هم درگیر شدیم. که پوله اضافه گرفته بود .که همه در دوربین مغازه قابل دید .من یه ابزار صافکاری از مغازه پنهانی برداشتم به عنوان گروه حالا از من به عنوان سارق شکایت کرده حکم توقیفی ماشینم گرفته .ماشینم تو پارکینگ هست باید چیکار کنم .حالا طرف میگه پنچ ملیون بده تا رضایت بدم .من وسیله را بردم پاسگاه صورت جلسه کردم .به نظرتون باید چیکار کنم .ممنون میشم راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۲۵ دی ۱۳۹۶
سلام من رفته بودم کلانتری اجازه خروج ندادن و میخواستن بهم دستبند بزنن. وقتی اعتراض کردم. گفتن باید بری حیاط فشارتو بگیرن من نمیخواستم بروم ولی آنها مرا بردند در آمبولانس و دستمو به میله آمبولانس دستبند زدند. منو زوری بردن روانپزشک. مجدد بر گردوندن کلانتری بعد بردنم تو نمازخونه یک شب فرستادن بیمارستان و بعد آزاد شدم
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۶:۳۱ ۰۷ فروردين ۱۳۹۸
زندان که نرفتی حالت بد بوده فشارت افتاده بردنت رایگان بیمارستان بهت رسیدگی کردن مشکل اصلیت چیه تو درسلامت جسمی نبودی کمکت کردن
Iran (Islamic Republic of)
رهام برخورداری
۱۰:۱۳ ۲۴ دی ۱۳۹۶
با سلام در قرار دادها و خرید و فروش و اجاره و رهن و شراکتی و معامله : 1 - اعتماد نکنید و بدبین باشید و بنا رو بگذارید بر اینکه طرف راست نمیگه 2 - متن را چند بار به دقت بخوانید و به اعداد توجه کنید 3 - شاهد بگیر ید و بنویسید طبق ایه شریفه قران 4 - حتما حتما حتما از مشاور و مشورت و وکیل استفاده کنید بهتره پولی بدید و ضرر نکنید 5 - در معامله با خواهر و برادر و فامیل یادتون باشه شما همیشه با هم خوب نیستید و امکان زیاد داره در اینده رابطتون بهم بخوره و حتی دشمن بشد 6 - تا مبلغ مورد نظر را نگرفته اید سند نزنید و عاقل ان است که اندیشه کند پایان را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۵ آذر ۱۳۹۶
با سلام مجازات سرقت لوازم خودرو چقدر میباشد؟باتوجه به اینکه شخص قبلا هم سابقه سرقت را داشته است؟به چه مدت حبس محکوم میشود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۰۵ آذر ۱۳۹۶
جرم دزدی از از فروشگاه چیه؟؟
فقد چند تیک برداشته باشیو قیمتش از 100 تومن هم کمتر باشه
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۰۷:۱۵ ۰۱ آبان ۱۳۹۶
سلام یکی را برداشته وتعهد به پس دادن انها داد ولی قاضی میگه این کار سرقت نیست چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۳:۰۸ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
یی اقای که کبوتربازه هنوزم کبوتر داره برایم کبوتراورد من خریدم .بعدمن هم کبوترهارافرخوتم..بعد از دوهفته برادر همونی که کبوتر اورده میگه کبوترها من هستن دزده .بایدهمون کبوتر برایم برای به نظزشما من چکار کنم میگه دادشم فرارکرده لطفا راهنمای کنی ممنون میشم..
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۱:۰۰ ۰۴ شهريور ۱۳۹۶
باسلام بنده مسافرکش هستم دوسه روزپیش یه نفربه عنوان مسافرسوارخودروبنده شد ومنو به بیرون شهرهدایت کرد وقتی نزدیک مقصدش رسیدم بااسپری فلفل بهم حمله گلوی بنده رو فشارودرنهایت باخودرو فرارکرد بعدازیک ساعت خودرو و سارق رو پیدا کردیه وبازداشت شد میخواستم بدونم مراحل رسیدن به حکم دادگاه چیست ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۰۱:۲۹ ۰۲ شهريور ۱۳۹۶
با سلام خدمت دوستان بنده در یک فروشگاه کار کردم و صندوق دار بودم الان بهم تهمت دزدی زدن ک از صنوق پول برداشتی میشه راهنمایی کنید چکار کنم رفع اتهام بشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۱ ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
نمیدونم
Iran (Islamic Republic of)
افشین
۰۴:۳۰ ۰۳ تير ۱۳۹۶
من را به دلیل سرقت ومقرن به ازارواذیت باتوجه به رضایت شاکی هیچ مالی ازش نبردم ابتدامنو3سال و60ضربه شلاق دادن بعدباواخواهی به حکمم.وتقاضای تجدیدنظر ازقضات محترم راکردم که باهمکاریشونو تبدیل به 1سال و30ضربه شلاق شد واین بارتقاضای تجدیدنظردراستان کردم که خداعمرشون بده 3ماه ویک روز دادن ایاحالادادگاه شهرم میتونه باتوجه متاهل بودن ودوفرزنده کوچکم به جزای نقدی تبدیل کندیانه؟ تشکر.
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۱۶:۴۴ ۲۹ آذر ۱۳۹۵
برادر من سه سال به دلیل سرقت در زندان به سر میبرد الان که حبسش تمام شد شاکیان درخواست رد اموال کردن در صورت عدم استطاعت در رداموال حکم چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۶ ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
تو جمعه بازار زاهدان سه تا بچه ماشین هارو سرقت میکردن ما همه دیدیم به هزار دردسر ازبین سارقین گرفتیم یکیشون رو دادیم به پلیس پنج دقیقه بعد مادره اومد که همتون بچم رو زدین من ازشما شاکیم باباش سرطان داره مامورا گفتن رضایت بدین. درکل دزدا کل قانون مجازات رومیدونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۲۶ تير ۱۳۹۵
من ناخواسته مرتکب سرقت شدم ومتاهلم وبچه دارم .رضایت شاکی رو گرفتم وخسارت واصل مال رو دادم .سابقه هم ندارم .رای دادگاه چی میتونه باشه .ممنونم راهنماییم کنین
Iran (Islamic Republic of)
ارين
۰۰:۲۷ ۰۷ مرداد ۱۳۹۳
ما هر روز و هر وقت گيمgta بازي مي كنيم لطفا دقت كنيم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۳۶ ۰۷ فروردين ۱۳۹۸
غیر مستقیم می گی سارقان سریالی هستید و افتخار می کنید ایشالا زودنر دستگیر می شید
آخرین اخبار