"جاذبه" فیلمی که بیشترین شانس را برای کسب اسکار بهترین کارگردانی دارد.

به گزارش حوزه سینمای جهان باشگاه خبرنگاران به نقل از کالیدر نیوز، "جاذبه" فیلمی سه بعدی علمی- تخیلی و درام محصول 2013 آمریکا و بریتانیا است. آلفونسوکارون، کارگردان، از تهیه کنندگان و جزء عوامل تدوین می‌باشد. 

ستارگانی همچون ساندرابولاک و جورج کلونی در نقش فضانوردان در این فیلم می‌درخشند. سفینه‌ی این دو هنگام ماموریتی در فضا خراب می‌شود. 

کارون فیلمنامه را به همراه پسرش جوناس نوشت و سعی داشت پروژه‌ ساخت را به یونیورسال استودیو بدهد. 

اما امتیاز پروژه به برادران وارنه فروخته شد. استودیو از بازیگرهای زن بی‌شماری تست گرفت اما بوداک به عنوان نقش اول زن انتخاب شد. ابتدا رابرت داونی جوینور به عنوان نقش اول مرد انتخاب شده بود اما او به دلایلی پروژه را ترک کرد و کلونی جایگزین او شد. 

دیوید هیمن در فیلم " هری پاتر و زندانی آزاکابان" با در کنار کارون تهیه کننده بود، در این فیلم هم هیمن و کارون تجربه‌ی همکاری داشتند. 

"جاذبه" در آمریکا و کانادا اکران گسترده‌ای داشت، فیلم با تحسین‌های مشابه‌ای از طرف مخاطبان و هم منتقدان مواجه شد. 

هر دو گروه از فیلمبرداری امانوئل لوبزکی، موسیقی متن استیون پرایس کارگردانی کارون، اجرای بوداک و جلوه‌های ویژه تعریف و تمجید می‌کنند. 

" جاذبه" نامزد ده اسکار در بخش‌های بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین بازیگر زن، بهترین فیلمبرداری، بهترین طراحی تولید و . . . است. "جاذبه" جایزه بهترین کاگردانی را در گلدن گلوب از آن خود کرد. 

با اینکه فیلم در فضا جریان دارد، فیلم ایده‌‌ی داستان‌های کشتی شکستگی و بقا را هنگام تغییرات روانی و برگشتن به حالت اول بعد از حادثه را دارد.
 
کارون به کمک شخصیت رایان استون (ساندرا بوداک) شفافیت ذهن، پافشاری،‌ابتکار را هنگام انزوا به نمایش می‌گذارد. 

تم معنوی هم با مرگ تصادفی دختر رایان و هم در میل به بقا و همچنین در غیر ممکن بودن نجات گنجانده است. 

جیمز کامرون در تحسین فیلم می‌گوید: بهترین تصویر و بهترین فیلمی است که تا به حال درباره فضا ساخته شده است، فیلمی که مدتها تشنه‌‌ی دیدنش بودم. 

گفتنی است، کونتین تارانیتنو هم این فیلم را جزو ده فیلم برتر سال 2013 می‌داند. 

انتهای پیام/ ص
 

برچسب ها: فیلم ، جاذبه ، سینمای جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار