معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: امیدواریم تا پایان امسال دین خود را به ناشران ادا کنیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران کفاش با اعلام این خبر گفت: 4 مورد برجسته وجود دارد: از جمله زنگ کتاب و کتابخوانی، زنگ نشاء گفتگو، زنگ حقوق و اظهار نظر دانش آموزان، در دستور کار قرار گرفته تا کتاب و کتاب خوانی و انشا در آموزش و پروش قوت بگیرد که برای سال تحصیلی آینده فرهنگ سازی، مشارکت دادن معلمان، ارائه دادن راه کارهای مولفان و پیشکسوتان آموزش و پروش و بسیاری از آن‌ها عملی خواهد شد.

وی افزود: اعلام سیاست های وزارت آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی بحث توسعه ی مشارکت های مردمی در تمام ابعاد تعلیم و تربیت است. آموزش و پرورش در بخشی‌هایی که قابل انتقال باشد باید به صاحبان اصلی آن واگذار شود و در اختیار مردم قرار دهند و باید به شیوه ی های مختلف توسعه پیدا کنند.

کفاش تصریح کرد: حرف زدن، گفتگو کردن، نوشتن و خواندن از بخش‌های اصلی تعلیم و تربیت است و مجموعه‌ای این‌ها یک تحول برای تولید آثار فاخر و منابع آموزشی خواهد بود. با توجه به این 3 نکته یقینا در معاونت آموزش و پرورش به صورت جمعی و مشارکتی تصویب شد که خرید و توسعه و تجهیز کتاب خانه‌ها در مراحل مختلف علمی کتاب ها مورد تایید قرار گرفته باشند.

وی تاکید کرد: کتاب نامه‌ها باید در اختیار مدارس قرار گیرد یا باید شبکه ی علمی مدارس رشد یابد و بروز شود.

کفاش به ایجاد بخش نویسندگی اشاره کرد و اظهار داشت: ایجاد بخش ویژه ی نویسنده، معلم و دانش آموز است و معلم و دانش آموزی که قلم می‌زنند، نیازهای دانش آموزان را بهتر درک می‌کنند و اینها باید بیشتر به عرصه بیایند و یقینا یازدهمین دوره جشنواره با گستردگی و توسعه ی بیشتری رقم خواهد خورد.

وی خاطرنشان کرد: در دوره‌ی جدید پرورشی ها دیگر متولی دین و پرورش نخواهند بود و آموزش و پرورش اجزای تربیت هستند و در پرورش رسند خواهند کرد و کتاب ‌های علمی و تربیتی را دقیق بررسی و یک اتفاق خوب در مدارس و فرهنگ کتاب و کتاب خوانی و توسعه ی فرهنگی اتفاق خواهند افتاد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش ، پرورش ، شورای ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار