مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: ۱۲ هزار تخت در برنامه پنجم توسعه پیش‌بینی شده که ۳ هزار تخت در هتل‌های در حال ساخت در حال افزایش است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، عیسی رضایی با اشاره به تعداد آپارتمان‌های موجود در استان اظهار کرد: استان قم دارای 346 واحد تاسیسات گردشگری، هفت هزار و 500 تخت ثابت، 26 هتل، 23 هتل آپارتمان و 42 هتل آپارتمان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم افزود: در شش ماه نخست سال 80 درصد ظرفیت هتل‌ها مختص زائران خارجی بود و تنها 20 درصد این ظرفیت در اختیار مسافران داخلی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه قم میزبان مسافران و زائران داخل کشور و خارج از کشور است عنوان کرد: در شش ماه گذشته سال یک میلیون و 300 هزار عراقی به ایران آمده‌اند که طبق آمار‌ها 90 درصد آنان به شهر قم سفر کرده‌اند.

رضایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 101 منزل استیجاری شناسایی شده که برخی از مسافران در این منزل‌ها سکونت می‌کنند البته متاسفانه برخی از سودجویان به صورت غیر مجاز اقدام به اجاره منازل خود به زائران و مسافران می‌کنند که مسئولان قضایی باید با اینگونه افراد برخورد کنند و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تنها وظیفه شناسایی این‌گونه افراد را دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با اشاره به اینکه ظرفیت‌های موجود تخت و مکان‌های اقامتی پاسخگوی نیاز مسافران و زائران نیست گفت: برای افزایش ظرفیت تخت‌ها باید از بخش خصوصی و سرمایه گذار بهره برد که برای حل این مشکل باید مسئولان ملی و استانی بسترهای سرمایه گذاری بخش خصوصی را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: 12 هزار تخت در برنامه پنجم توسعه پیش بینی شده است که سه هزار تخت در هتل‌های در حال ساخت در حال افزایش است که امیدواریم تا پایان سال 94 تعداد تخت 12 هزار تخت در استان مهیا شود.

برچسب ها: قم ، تخت ، هتل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.