شبکه العالم به نقل از یک منبع آگاه تأکید کرد، محل بعدی مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 در نیویورک خواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم، خبرنگار شبکه العالم روز دوشنبه به نقل از این منبع آگاه گفت: دور بعدی مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 ماه آینده در نیویورک برگزار می‌شود.

ایران و قدرت های بزرگ قرار است گفتگوهای خود را  برای انعقاد توافقنامه جامع درباره برنامه هسته ای ایران حدود اواسط فوریه در نیویورک ازسربگیرند.  

این منبع افزود: گفتگوهای بین ایران و گروه پنج بعلاوه یک درباره توافقنامه قطعی در پایان ماه بهمن (که 19 فوریه پایان می یابد) در نیویورک برگزار خواهد شد.

این منبع افزود: این گفتگوها با مشارکت محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که مسئول گفتگوها است و نمایندگان کشورهای گروه پنج بعلاوه یک ، برگزار خواهد شد.  

گفتگوهای قبلی در ژنو برگزار شد و امکان به دست آمدن توافقنامه موقت شش ماهه ای را بین ایران و پنج بعلاوه یک (چین ، آمریکا ، فرانسه ، انگلیس ، روسیه و آلمان ) فراهم کرد.  گروه پنج بعلاوه یک قرار است تحریم های بخش خودروسازی ، صادرات پتروشیمی ، تجارت طلا و هواپیما را لغو و دارایی های مالی ایران را آزاد کند.  این دوره شش ماهه قرار است زمینه آغاز گفتگوها را درخصوص توافقنامه جامع درباره برناه هسته ای ایران که بحران 10 ساله بین ایران و جامعه بین المللی را حل وفصل خواهد کرد، فراهم کند.   

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار