عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقف همبستگی و اتحاد بین مردم را محکم‌تر می‌کند، گفت:‌ برکات وقف از طریق علما و صداوسیما برای مردم آشکار شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛‌ ثروتی در خصوص اهمیت و جایگاه وقف در جامعه اسلامی افزود: موضوع وقف یکی از دستورات الهی است که به جهت توزیع متوازن ثروت در جامعه مورد تأکید است.

وی ادامه داد:‌مسلمانان با توجه به اعتقاداتشان اقدام به صدقه جاریه می‌کنند که یکی از جنبه‌های آن، وقف است و ثواب آن تا زمانی که موقوفه پابرجاست به واقف می‌رسد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، تصریح کرد: هر فردی اعم از کشاورز تا مخترع و حتی یک استاد دانشگاه با توجه به نوع کاری که انجام می‌دهند، می‌تواند به این دستور نیک الهی عمل کنند.

ثروتی اظهار داشت:‌ تهیه جهیزیه، ایجاد اشتغال و ... برای جوانان امری سودمند است و خود به نوعی از آثار ملموس وقف در جامعه محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در امور وقف باید مدیریت بهینه صورت گیرد، خاطرنشان کرد: ایجاد انگیزه، بروز رسانی مقررات، و ... ازجمله مواردی است که می‌تواند به افزایش وقف در جامعه کمک کند. /
انتهای‌پيام/

برچسب ها: کمیسیون ، برنامه ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار