ستاد مدیریت بحران منطقه 13 با همکاری سازمان مدیریت بحران شهر تهران ، سمینار تخصصی پدافند غیرعامل را برگزار کرد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ، درابتدای این کارگاه ،  دبیر و جانشین شهردار در ستاد مدیریت بحران منطقه  ضمن خوش آمدگویی به مدعوین با اشاره به  اجرای سند  راهبردی توسعه شهری و ارتقاء پدافند غیرعامل در شهر ،  توانمندسازی مدیران شهری  و نهادهای عضو ستاد مدیریت بحران این منطقه را از اهداف برگزاری این سمینار تخصصی دانست و افزود: در نظر داریم با برگزاری چنین کارگاه هایی توانمندی مدیران شهری در جهت مقابله با بحرا ن  افزایش دهیم.

در ادامه این کارگاه ،  کارشناس و مدرس سازمان مدیریت بحران  شهر تهران  گفت : استفاده از اصول و ملاحظات پدافندغيرعامل که امروزه با توجه به ويژگی های فنی و تخصصی  دسته بندی و تعريف گرديده اند به قدمت عمر انسان و آغاز زندگی اجتماعی در کره زمين بر می گردد . به طوری که نسل های اوليه نيز به شکل های ابتدايی از اين روش ها برای دفاع از جان و مال خود استفاده کردند.

وی با اشاره به بحران های مختلف اضافه کرد: پدافندغيرعامل در اعصار مختلف  با توجه به استعداد موجود مورد توجه بوده و بسياری از آنها نيز در زمان خود بسيار کارساز واقع شده اند.

درادامه سلسه مباحثی درخصوص تاريخچه و جایگاه دفاع غیر عامل در ایران عنوان کردو با ارائه گزارشی درخصوص وضعیت پدافند غیر عامل در کشورهای فرامنطقه و ارتباط پدافند غیر عامل با مدیریت شهری ،   توضیحاتی  درخصوص اهمیت و ضرورت  نیاز به پدافند  غیر عامل  مطرح شد.

از دیگر موضوعات مطرح شده دراین دوره آموزشی  دشمن شناسی و تهدیدات مطرح در برابر تأسیسات زیر بنایی ،  واحدهای نظارت بر اعمال اقدامات احتياطی و مقابله بابمب های گرافیتی و الکترو مغناطیسی بود. 
انتهای پیام/

برچسب ها: کارگاه ، آموزش ، پدافند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار