یک کار‌شناس مسائل بین الملل گفت: خروج زنان و کودکان از شهر "حمص" نشان دهنده دست بر‌تر ارتش سوریه است و معارضین اگر قدرت بیشتری داشتند، به عملکرد خود در این شهر ادامه می‌دادند.

"حسن لاسجردی"در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگارا،  با اشاره به اولین توافق بین دولت سوریه و معارضین مبنی بر خروج زنان و کودکان از شهر "حمص"، گفت: اگر این توافق را ماحصل مذاکرات بین دولت و معارضین سوری در نظر بگیریم، می‌توان به وقوع آتش بس بین دو طرف امیدوار بود.   
 
وی باتاکید بر اینکه خروج زنان و کودکان از شهر "حمص" نشان دهنده دست بر‌تر ارتش سوریه است، تصریح کرد: معارضین اگر قدرت بیشتری داشتند به عملکرد خود در این شهر ادامه می‌دادند و این اتفاق نشان دهنده شرایط متزلزل شورشیان است.   
 
این کار‌شناس مسائل بین المللی افزود: معارضین در ماه‌های اخیر دچار گسست‌هایی شدند که این گسست‌ها از اختلافات داخلی شروع شده و به حمایت کنندگان آنها از قبیل عربستان و قطر رسیده است، در نتیجه شرایط معارضین برای تداوم اعمال خشونت آمیز مناسب نیست.   
 
لاسجردی در پایان خاطرنشان کرد: اصرار کشورهایی چون آمریکا برای برگزاری ژنو ۲ نشان می‌دهد که نزاع در سوریه راه به جایی نخواهد برد و به دنبال این هستند تا سوریه را در سال ۲۰۱۴ در شرایط جدید ببینند.

انتهای پیام/
برچسب ها: معرضین ، سوریه ، ارتش ، دست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار