امروز 7 بهمن 1392 هجری شمسی برابر با 25 ربیع الاول 1435 هجری قمری و 27 ژانویه 2014 میلادی است.

 
 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 70 سال پیش در چنین روزی تیم فوتبال دارایی قهرمان مسابقات باشگاه‌ها و دسته‌جات آزاد تهران شد.

79 سال پیش در چنین روزی با تلاش دانش آموزان تبریزی نخستین بار در این شهر  8 باشگاه فوتبال تاسیس شد این باشگاه‌ها صبح غروب در هر روز به برگزاری مسابقه و تمرین‌های فوتبال می‌پردازند به این ترتیب هر روز علاقمندان جدیدی به این ورزش روی می‌آورند.
 
 70 سال پیش در چنین روزی تیم فوتبال دارایی، قهرمان مسابقات باشگاه‌ها و دسته‌جات آزاد تهران شد این دومین بار بود که تیم دارایی به این موفقیت دست می‌یافت. مهاجر، قریب، گنج بخش، قمقانی،رحیمیان، فرزانه، دانایی، طرافان، امیر صالح و مبشر بازیکنان تیم دارایی بودند.
 
70 سال پیش در چنین روزی ، پنج نفر از بهترین داوران ممتاز ایران در رشته‌های مختلف ورزشی توسط انجمن ترقی و ترویج ورزش معرفی شدند، احمد ایزد پناه در رشته فوتبال و دو میدانی، حسین صدقیانی در فوتبال، غلامحسین  شریف زاده در والیبال و بسکتبال، داود نصیری در شنا و وزنه برداری و کاظم رهبری در والیبال و بسکتبال پنج داور ممتاز کشور بودند.
 
 48 سال پیش در مسابقات فوتبال  قهرمانی باشگاه‌های تهران، تیم‌های تهران جوان و دیهیم‌ برابر هم قرار گرفتند و تیم تهران جوان 2 بر صفر پیروز شد این مسابقه در زمین شماره یک امجدیه‌ و به داوری موزون‌ برگزار شد.
 
 در این دیدار شهرستانی در دقیقه ی 62 و داریوش‌ مصطفوی در دقیقه 85 برای تهران جوان گل زد.
 
 در همین روز تیم‌های دارایی و آرارات‌ و راه آهن و جعفری هم در برابر هم قرار گرفتند تیم دارایی بانگ گل اکبر افتخاری در دقیقه 64 آرار‌ات را مغلوب کرد و تیم راه آهن با گل همیشه جوان در دقیقه 30 و غلامی در دقیقه  65 بر تیم جعفری  پیروز شد.
 
 43 سال پیش در چنین روزی محمد نصیری وزنه بردار سرشناس ایران در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های تهران در دسته‌ی پر وزن با بلند کردن وزنه 122 کیلو  و 500 گرم در حرکت پرس، 2 کیلو و 500 گرم رکورد ایران را افزایش داد او در یک ضرب 97/5 کیلو گرم  دو ضرب 142/5 کیلو گرم را بالای سر برد و در مجموع با بلند کردن 362 کیلو و 500 گرم مدال طلای دسته‌ی پر وزن را بدست آورد.
 
 39 سال پیش در چنین روزی مرحله‌ی نخست مسابقات انتخابی ژیمناستیک  تیم ملی ایران در تالار ژیمناستیک ورزشگاه  امجدیه‌ تهران برگزار شد در این مسابقه‌ها 9 ژیمناست‌ در آن شرکت  کرده بودند محمد آذر با کسب 51/5 امتیاز  مقام اول را بدست آورد. مجید نایینی‌ و حسین محمد علی عنوان‌های دوم و سوم را کسب کردند.
 
37 سال پیش در چنین روزی مسابقات دو صحرا نوردی قهرمانی  تهران دور دریاچه‌ قایقرانی ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد جعفر نادری فرد  مسافت 10 کیلو متری این مسابقه را سریع تر از سایرین دوید و مقام قهرمانی  تهران را بدست آورد .
 
محمد علی سماوات شریف و محرم علی یافتیان مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند این مسابقات با شکوه بسیاری برگزاری گردید.

انتهای پیام/

برچسب ها: دریاچه ، قایقرانی ، هجری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار