زندگی آپارتمانی مستلزم رعایت قوانین خاصی است، اما اغلب افراد از آن مطلع نبوده و یا در صورت اطلاع، حاضر به انجام آن نیستند.

ابراهیمی مقدم روانشناس در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: تراکم جمعیت 70 درصد در شهرما و عدم نبود فضای کافی برای امکاناتی نظیر آب، برق، گاز جوامع را به سوی زندگی آپارتمانی سوق می‌دهد که به تبع آن در فضای کم چندین واحد متراکم را روی هم به وجود می‌آورند.

وی ادامه داد: عده‌ای زندگی در آپارتمان‌ها را با خانه‌های ویلایی اشتباه می‌گیرند و فکر می‌کنند هرآنچه که دوست دارند را می‌توانند انجام دهند که این امر می‌تواند موجب بوجود آمدن درگیری، بی احترامی، و حتی گاهی شکایت به مراجع قانونی شود.

ابراهیمی مقدم از مشاعات و پرداخت هزینه‌های مربوط به آن را یکی دیگر از مشکلات آپارتمان نشینی عنوان کرد و افزود: گاهی ممکن است یکی از ساکنین با بی تفاوتی نسبت به قانون مشاعات و هزینه‌های مربوط به آن موجب آزار ساکنین و همسایه‌ها شود که این امر هم می‌تواند مشکلاتی خاص(تنفس و درگیری) میان اعضای آپارتمان به وجود آورد.

وی تصریح کرد: قوانین بخصوصی در ارتباط با زندگی آپارتمان نشینی وضع شده اما متاسفانه اغلب افراد از آن مطلع نبوده و یا در صورت اطلاع مفید؟ به انجام آن نیستند و کسانی هم که به این امر اعتراض دارند، مجبور هستند به دادگاه حل اختلاف مراجعه نمایند که این موضوع وقت گیر و استرس زا است.

ابراهیمی مقدم به نقش صدا و سیما در این خصوص اشاره کرد و اظهر داشت: نمایش فیلم‌های مرتبط در شبکه‌های مختلف سیما می‌تواند در فرهنگ سازی زندگی آپارتمان نشینی نقش مهمی را ایفا نماید.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها مهم ترین عامل در ایجاد فرهنگ آپارتمان هستند اما بهتر است در هر آپارتمان قوانین مربوط را در قسمت ورودی آن نصب کنند و در هنگام بروز اختلاف در میان اهالی با صحبت و گفتگو مشکل را حل نمایند و استفاده از مراجع قانونی را در آخرین مرحله قرار دهند.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: زندگی ، اپارتمان ، قوانین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار