فرمانده انتظامی شهرستان فیروزکوه خواستار آن شد تا افراد با رعایت هشدارهای انتظامی، پلیس را در کاهش سرقت ها و سایر جرایم یاری کنند.

سرهنگ ˈشیخ مراد مرادیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارکرد: از آنجایی که وقوع انواع سرقت ها به دلیل رعایت نکردن موارد ایمنی صورت می گیرد، رعایت نکات و توصیه های پلیسی از سوی مردم ضروری است.

وی در راستای ارائه آموزش های همگانی و به منظور پیشگیری از سرقت از جمله سرقت از منازل و سایر اماکن، توجه مردم را به برخی توصیه های مهم معطوف داشت.

سرهنگ مرادی گفت: افراد هنگام ترک منزل حتماً نسبت به قفل کردن تمامی درب ها و پنجره ها اقدام کنند، منزل خود را به تجهیزات ایمنی مجهز کنند و نسبت به نصب حفاظ مناسب بر روی توپی های درب منزل اقدام کنند.

وی خواستار آن شد تا افراد شماره سریال های لوازم خانگی خود و مشخصات کامل آنها را ثبت کنند تا در مواقع لزوم مورد بهره برداری قرار گیرند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزکوه هشدار داد: از نگهداری زیورآلات قیمتی و وجوه نقد زیاد در داخل منزل جداً خودداری کنید، از گاوصندوق های استاندارد و قابل اعتماد استفاده کنید و در صورتی که قصد مسافرت دارید حتماً از افراد مطمئن و مورد وثوق بخواهید از منزل شما سرکشی کنند.

وی افزود: در صورت مراجعه افراد مظنون و مشکوکی که به درب منزل شما مراجعه می کنند، مراتب را به پلیس 110 اطلاع دهید.

سرهنگ مرادی تاکید کرد: در موقع خالی بودن منزل از روشن گذاشتن چراغ یک اتاق به مدت طولانی و مستمر خودداری کنید و حتی المقدور از همسایگان و آشنایان بخواهید که روشنایی داخل خانه را در هنگام شب تغییر دهند.

وی بیان کرد: با نصب چشمی روی در ورودی، از غافلگیر شدن خود و اعضای خانواده توسط سارقان و افراد مظنون جلوگیری کنید.

این مقام انتظامی ادامه داد: در اماکن نیمه ساز خود نسبت به تهیه اتاقکی برای نگهداری مصالح ساختمانی و قفل کردن درب اتاقک اقدام کنید.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در اماکن مذهبی لازم است یک نفر متصدی جهت سرکشی و بازدید مدام از این اماکن از سوی اوقاف و امور خیریه انتخاب شود.

سرهنگ مرادی در خاتمه یادآور شد: کارمندان اماکن دولتی به هیچ وجه نباید محل کار خود را ترک کنند و در صورت خارج شدن از اتاق، حتماً نسبت به قفل کردن درب آن اقدام کنند./ز



برچسب ها: پلیس ، هشدار ، ایمنی ، سارقان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.