مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان از افتتاح 41 پروژه عمرانی و سرمایه‌ای به مناسبت دهه فجر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، احمد موسوی با اشاره به برنامه‌های آماده افتتاح شهرستان زنجان در دهه فجر اظهار داشت: به مناسبت گرامی‌داشت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پروژه‌های مختلفی در سطح شهرستان آماده افتتاح است.

وی افزود: به مناسبت دهه فجر تعداد 41 پروژه عمرانی و سرمایه‌ای در سطح شهرستان زنجان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان با اشاره به اعتبار هزینه شده برای این تعداد پروژه‌ها تصریح کرد: مبلغ 45 هزار و 147 میلیون ریال اعتبار هزینه شده برای این پروژه‌ها است که از محل اعتبارات ملی، استانی و سرمایه‌گذاری شخصی در مناطق این شهرستان تامین شده است.

این مسئول به اشتغالزایی این تعداد پروژه اشاره کرد و بیان داشت: افتتاح این پروژه‌ها برای 282 نفر اشتغالزایی به همراه خواهد داشت.

موسوی افزود: اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در سطح 68 هکتار از اراضی شهرستان زنجان یکی از طرح‌هایی است که در دهه فجر با اعتبار 2 هزار و 962 میلیون ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی به طرح لوله‌گذاری انهار سنتی در شهرستان زنجان اشاره و عنوان کرد: این طرح پنج مورد است که به طول 7.2 کیلومتر و با اعتبار 2هزار و 113 میلیون ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان خاطرنشان کرد: سه مورد لایروبی انهار سنتی از دیگر طرح‌هایی است که به طول 26.5 کیلومتر و با اعتبار 434 میلیون ریال در دهه فجر در این شهرستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

این مسئول به لایروبی و کول‌گذاری یک رشته قنات به طول 450 متر با اعتبار 100 میلیون ریال در شهرستان زنجان اشاره و اضافه کرد: طرح بره‌پروری به تعداد یک مورد با ظرفیت 300 راس و با تولید 21 تن گوشت قرمز از دیگر طرح‌هایی است که در ایام دهه فجر با اعتبار 3هزار و 200 میلیون ریال در این شهرستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

موسوی به اجرای دو مورد طرح گوساله‌پروری با ظرفیت 145 راس با اعتبار 4 هزار و 950 میلیون ریال در شهرستان زنجان اشاره و عنوان کرد: با اجرای این دو طرح‌ 71 تن گوشت قرمز تولید خواهد شد.

وی ادامه داد: طرح گاو شیری به تعداد یک مورد با ظرفیت 50 راس و با اعتبار 6 هزار میلیون ریال طرح دیگری است که با اجرای آن 280 تن شیر و هفت تن گوشت قرمز تولید خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان به اجرای طرح پرورش آبزیان به تعداد 11 مورد در این شهرستان در ایام دهه فجر اشاره و تصریح کرد: این طرح با ظرفیت تولید 49 تن گوشت سفید و با اعتبار 8 هزار 480 میلیون ریال اجرا خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اجرای طرح پرورش قارچ خوراکی به تعداد چهار مورد با اعتبار یک هزار و 100 میلیون ریال در شهرستان زنجان، اضافه کرد: طرح احداث گلخانه به تعداد هشت مورد با مساحت 30 هزار متر مربع و با اعتبار 15 هزار و 800 میلیون ریال طرح دیگری است که در این شهرستان به مناسبت دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

موسوی در پایان اذعان داشت: از بین طرح‌های ذکر شده طرح‌های احداث گلخانه،  پرورش قارچ خوراکی و تولید گوشت قرمز از محل اعتبارات طرح توسعه کشاورزی شهرستان زنجان و سایر پروژه‌ها از اعتبارات ملی، استانی، تسهیلات و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تامین شده است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: زنجان ، عمرانی ، پروژه ، افتتاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.