معاون پیشگیری بهزیستی گیلان گفت: امسال بالغ بر 54 هزار و 587 کودک در برنامه‌ی کشوری پیشگیری از تنبلی چشم در گیلان معاینه و 2600 کودک برای معاینات بیشتر به بینایی‌سنج ارجاع شدند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،دکتر «سعید سادات منصوری»، با بیان این خبر افزود: طی اجرای برنامه در سال 1391 بالغ بر 62 هزار کودک 3 تا 6 سال در 16 شهرستان با همکاری 10 هزار مربی در مهدهای کودک، خانه‌های بهداشت و آمادگی‌های مدارس، در 766 پایگاه دائمی و 2190 پایگاه غیردائمی تحت پوشش برنامه قرار گرفتند.

وی افزود: در این برنامه 67 بینایی‌سنج و 13 چشم پزشک در سراسر گیلان در معاینه‌ی کودکان و تشخیص اختلالات بینایی همکاری کردند و از میان کودکان معاینه شده پارسال 1043 کودک بیمار و 251 کودک مبتلا به آمبلیوپی تشخیص داده شدند.

دکتر سادات منصوری ادامه داد: در حوزه‌ی پیشگیری از معلولیت‌ها، برنامه‌ی پیشگیری از تنبلی چشم با همکاری گسترده‌ی مهدهای کودک خصوصی، پایگاه‌های دائمی سنجش بینایی که به فراخور شهرستان‌ها در مجتمع‌های خدمات بهزیستی یا مهدها مستقر هستند، در کنار شبکه‌ی وسیع خانه‌های بهداشت و مراکز پیش دبستانی تحت نظارت آموزش و پرورش کار غربالگری بینایی کودکان را بصورت گسترده قابل اجرا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: 6 دستگاه غربالگر بینایی (فوتو رفراکتورو متر) نیز در سطح استان بینایی کودکان 1 تا 3 ساله را می‌سنجند./ش

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: گیلان ، معاینه ، چشم ، تنبلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.