معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه گفت: ایران صداقت خود را در گفتگوها و اجرای توافق ژنو نشان داده و چیزی برای پنهان کردن ندارد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ "مجید تخت روانچی" معاون اروپا و آمریکای وزارت امورخارجه یکشنبه شب با اروه دوشارت وزیر امورخارجه اسبق فرانسه ملاقات و در خصوص روابط دوجانبه، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر کرد.

دوشارت در این دیدار اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به‌دلیل موقعیت ژئوپولتیک، تاریخ، تمدن و فرهنگ طولانی موقعیت وِیژه‌ای را داشته و از معدود کشورهایی است که چنین سابقه طولانی را پشت سر خود دارد.

وی با ابراز خرسندی از توافق هسته‌ای ژنو ابراز داشت: ایران و فرانسه باید از این فضای جدید برای توسعه روابط دوجانبه بهره‌برداری کنند.

دوشارت با اشاره به اهمیت حل و فصل بحران سوریه از طریق راه‌حل سیاسی، نقش و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در حل این موضوع را بسیار مهم ارزیابی کرد.

تخت روانچی در این ملاقات از سفر  وزیر اسبق خارجه فرانسه به جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان فردی که در عرصه سیاسی این کشور دارای جایگاه است، ابراز خرسندی کرد.

وی در تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص موضوع هسته‌ای، بر پایبندی دو طرف بر اجرای مفاد توافق ژنو، ماهیت صلح‌آمیز و شفاف فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان تحت معاهده ان پی تی از جمله غنی‌سازی در ایران تاکید کرد.

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه اظهار داشت: ایران صداقت خود را در گفتگوها و اجرای توافق ژنو نشان داده و چیزی برای پنهان کردن ندارد.

وی همچنین بر راه‌کار سیاسی سوریه و اهمیت عدم حمایت از گروه‌های افراطی و تروریست تاکید کرد.

در این دیدار همچنین طرفین در خصوص تحولات منطقه‌ای، بین‌المللی و تحولات اتحادیه اروپایی گفتگو و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار