پرولاپس یک بیماری سرشتی و ارثی است که والدین باید از سن 5 سالگی به علائم آن در کودکانشان توجه کنند.

سعید مجتهد زاده فوق تخصص قلب اطفال در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: پرولاپس یک بیماری سرشتی است و از پدر و مادر به فرزندان منتقل می شود این بیماری حدودا شایع است و در بعضی از مقالات گفته شده است که 30 درصد افراد به این بیماری مبتلا می شوند.

مجتهد زاده افزود: در خانم ها شیوع بیشتری دارد به طوری‌که گفته می شود دو دختر و یک پسر به این بیماری مبتلا می‌شود. علائم پرولاپس عبارتند: از دردهای حنجره در قفسه سینه مثل تیر کشیدن قلب، تنگی نفس، تپش قلب، که باید توجه کرد با اضطراب این علائم تشدید می شود پدر و مادرها باید از سن 5 سالگی به این علائم توجه کنند و کودک خود را برای تشخیص و درمان به پزشک نشان دهند.

وی گفت: پرولاپس درمان قطعی ندارد و فرد مبتلا آن را تا آخر عمر به همراه خود دارد توصیه می‌شود که مصرف چای و قهوه زیاد و پر رنگ و کاکائو بپرهیزند و دقت کنند وقتی پرولاپس شدید باشد و دریچه را نارسا کند احتیاج به جراحی دارد پرولاپس هیچ ارتباطی به سکته قلبی ندارد.

این فوق تخصص قلب گفت: افرادی که دچار پرولاپس به همراه نابینایی هستند باید توجه کنند که با نظر پزشک قبل از مراجعه به دندانپزشک برای کشیدن یا جراحی دندان حتما از آنتی بیوتیک استفاده کنند تا میکروب ها وارد بدن نشوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بیماری ، ارث ، کودک ، درمان ، اظطراب ، درد ، تپش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.