وجده دختر یازده ساله‌ای است که در ریاض پایتخت عربستان زندگی می‌کند و رؤیای داشتن دوچرخه‌ای سبزرنگ را در سر دارد.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران،‌ وجده دختر یازده ساله‌ای است که در ریاض پایتخت عربستان زندگی می‌کند و رؤیای داشتن دوچرخه‌ای سبزرنگ را در سر دارد که در فروشگاهی دیده و هر روز سر راه مدرسه از مقابل آن می‌گذرد.

او دلش می‌خواهد با دوستش عبدالله، پسر همسایه، مسابقه‌ی دوچرخه‌‌سواری بدهد، ولی دوچرخه‌سواری دخترها چیزی است که جامعه‌ی عربستان نظر خوشی نسبت به آن ندارد وبه همین دلیل مادر وجده زیر بار خریدن دوچرخه برای او نمی‌رود. ضمن این‌که مادر گرفتاری‌های خودش را دارد؛ بیش از همه تلاش برای متقاعد کردن شوهرش به این‌که زن دوم نگیرد.

 وجده سرانجام با شرکت در یک مسابقه‌ی قرائت قرآن که جایزه‌‌ی نقدی‌اش هزار ریال سعودی است سعی می‌کند پول خرید دوچرخه را جور کند. او برنده می‌شود ولی مشکل جدیدی در رسیدن به آرزویش سر راه او قرار می‌گیرد.... .

از عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از:‌نویسنده و کارگردان: حیفا ال‌منصور، مدیر فیلم‌برداری: لوتزرایتمایر، موسیقی: ماکس ریشتر، تدوین: آندره آس وودراشکه، بازیگران: وعاد محمد (وجده)، ریم عبدالله (مادر)، عبدالرحمن الجهانی (عبدالله)، سلطان العصاف (پدر)، عهد کامل (هوسا). محصول 2012 عربستان سعودی/آلمان، 98 دقیقه.

منبع: ماهنامه فیلم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار