بی شک یافتن همسر مناسب یکی از مهم ترین چالش‌های جوانان ایرانی در خارج از کشور به شمار می‌آید، به خصوص برای جوانانی که سال‌های متمادی در خارج از کشور ساکن‌اند، این چالش ملموس‌تر است.

سهیل رضایی روانشناس درباره ازدواج جوانان ایرانی در خارج از کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: در فرهنگ ایرانی تمامی جوان‌ها به دنبال تشکیل خانواده هستند ولی متاسفانه با تداخل فرهنگی که در حال حاضر در خارج از کشور وجود دارد مقداری جوانان دچار سردرگمی و گنگ بودن برای تصمیم‌گیری درست در ازدواج شده‌اند.
 
وی همچنین ادامه داد: از دیدگاه روانشناسی مهم‌ترین دغدغه ازدواج جوانان ما در خارج از کشور یافتن همسر مناسب است، چه بسا شناخت از همسر در این وادی بسیار مهم است اما در بعضی از موارد شناخت ناکافی، تصمیم عجولانه برای ازدواج اصرار مکرر خانواده باعث می‌شود تا فرد جوان در زندگی زناشویی درگیر مشکلات فراوانی شود.
 
رضایی در ادامه درباره مشکلات و اثرات منفی ازدواج در غربت اظهار داشت: در بعضی از موارد مشاهده شده پسری در خارج از کشور سال‌های زیادی را به تنهایی به کار و تحصیل مشغول است، فرد جوان برای رفع تنهایی و تشکیل خانواده با هم‌طن و یا یک غیرایرانی همسری را به انتخاب برمی‌گزیند، اما شناخت ناکافی از شخصیت طرز تفکر، فرهنگ، خانواده، سنت فرد مقابل باعث می‌شود تا در روحیه فر جوان اثرات منفی مانند حس بی‌اعتمادی حقارت، سرخوردگی و نا آرامی در او شکل گرفته و زندگی او را دستخوش شکست عاطفی خیانت و طلاق و ... کند.
 
وی در ادامه تصریح کرد: ریشه شکست ازدواج در غربت از درون جوانان شکل می‌گیرد؛ همین مسئله باعث شده که بیشتر جوانان نمی‌توانند از ابتدای آشنایی مطمئن شوند که چطور طرف مقابل می‌تواند به آنان احساس آرامش دهد و در تمامی مراحل زندگی شخصیتی و حتی وقتی کاری با  او همراه باشد، تشخیص دادن این قضیه که فرد مقابل با فرهنگ آن کشور به نوعی اوخت باشد و یا بتواند با جوان و مشکلات آن همراه باشد بسیار سخت است؛ زیرا این قضیه به قول معروف مانند هندوانه سربسته‌ای است که از درون آن بی‌خبر و بی‌اطلاع هستی.
 
این کارشناس درباره راه‌حل‌های موثر در جهت حل این مسئله گفت: مهم‌ترین اصل برای ازدواج بهتر و فراهم کردن بستر مناسب ازدواج برای جوانان در خارج کشور، داشت ذهنی باز و آگاهی لازم در جهت شناخت دقیق از همسر انتخاب شده است.
 
رضایی در ادامه تصریح کرد: وقتی جوان از قبل شناخت کافی و عمیقی از فرد مورد نظرش داشته باشد، باعث می‌شود تا در تصمیم‌گیری برای ازدواج دچار مشکل نشود؛ علاوه بر آن فرد جوان همواره با انتخاب درست و حساب شده و با در نظر گرفتن تمامی جوانب هم از مذهب موقعیت و شرایط اجتماعی، فرهنگی ، دانش شناخت و روحیات همسر آینده می‌تتواند بهترین ازدواج را با آرامش خاطر در غربت برای خویش رقم بزند.

برچسب ها: جوانان ، تهران ، همسر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار