سرپرست گروه كر "صمات" از اجراي قطعات اين گروه به شش زبان دنيا و زبان ايران باستان، در جشنواره موسيقي فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبري بيست و نهمين جشنواره موسيقي فجر، گروه کر «صمات» در بخش رقابتي آواز جمعي شركت‌ كرده است.
 
آزاده عظيمي درباره اجراهاي اين گروه گفت: در اين جشواره تمركز گروه كر «صمات» بر روي قطعاتي به زبان​‌هاي مختلف است.
 
سرپرست گروه كر صمات درباره اجراي پيش رويش در جشنواره توضيح داد: رپرتوار ما كلاسيك است و قطعاتي از دوران رنسانس، باروك، رمانتيك، كلاسيك و مدرن را در بر خواهد گرفت.
 
وي افزود: قطعات به زبان​هاي ايتاليايي، فرانسوي، آلماني، اسپانيايي، لاتين و فارسي اجرا خواهد شد و البته اجراي يك قطعه ويژه نيز در برنامه ما گنجانده شده است كه يكي از قطعات مشهور كلاسيك است و من آن را براي گروه كر تنظيم كرده​ام و اين اثر به زبان ايران باستان اجرا مي​شود.
 
عظيمي درباره انگيزه​اش از حضور در جشنواره موسيقي فجر بيان كرد: اعضاي گروه كر «صمات» علاقه زيادي به كنسرت در جشنواره موسيقي فجر داشتند و من هم به خاطر علاقه اعضاي گروه اين قطعات را تنظيم كردم و مشغول تمرين براي شركت در جشنواره هستيم.
 
 
 
آزاده عظيمي درباره اين دوره از جشنواره موسيقي فجر گفت: در حال حاضر همه امور جشنواره به خوبي در حال پيش رفتن است و اين روند جاي تشكر دارد.
 
اين هنرمند كه امسال در بخش رقابتي جشنواره شركت كرده است، اظهار كرد: بخشي از جشنواره به صورت رقابتي برگزار مي​شود كه ما هم در اين بخش شركت كرده​ايم اما ديدگاه شخصي من به موسيقي متفاوت است زيرا من موسيقي را مسابقه​اي يا رقابتي نمي​بينم اما اين در حالي است كه فكر مي​كنم در مجموع كنسرت گذاشتن زيباست.
 
گروه كر «صمات» به رهبري آزاده عظيمي در بيست و هفتمين جشنواره بين المللي موسيقي فجر و در بخش آواز جمعي رتبه نخست را كسب كرده بود.
 
رهبر گروه كر صمات ادامه داد: اميدوارم بعد از جشنواره حمايت از گروه​هاي جوان ادامه داشته باشد تا هنرمندان اين عرصه هم دلگرم​تر شوند.
 
بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر 24 بهمن تا یکم اسفند به دبیری "حسن ریاحی" برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار