رئيس شوراي حمل و نقل گلستان گفت: برون سپاري و بكارگيري توانمندي بخش خصوصي در حوزه خدمات رساني به مردم موضوعي بسيار جدي است كه وزارت راه و شهرسازي بر آن تاكيد دارد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، علي بخش رستمي در دومين جلسه شوراي هماهنگي حمل و نقل گلستان در سال 92 در محل سالن اجتماعات اين اداره كل اظهار داشت: دستگاه هاي زير مجموعه وزارت راه و شهرسازي نيز بايد موج عملياتي آن را در استان راه بياندازند و گام هاي عملي را بردارند.

وي با اشاره به اينكه مراحل مكاتبات اداري اين اقدام در حوزه هاي مختلف وزارت متبوع در استان در حال انجام است، ادامه داد: لازم است كه ما كارگزاران دولت و مديران اين حوزه به رويكردهاي وزارتخانه در جهت اهداف دولت انجام وظيفه نماييم.

مديركل راه و شهرسازي گلستان تاكيد كرد: برون سپاري و مردم محوري و استفاده از توان و ظرفيت بخش خصوصي از رويكردهاي دولت در راستاي پيشرفت كشور است و اين نوع نگاه، نگرشي منطقي و معقول است كه با توجه به مضيقه هاي مالي، سبب خير شده است.

رستمي اظهارداشت: ضروري است كه به پروژه هاي عمراني اين بخش به عنوان پروژه ها و خدمات هزينه، درآمد نگريسته شود چرا كه اين مساله مبين پيگيري جدي اين بخش توسط دولت است و توسعه پايدار را رقم خواهد زد.

وي با بيان اينكه همه نگاه ها بايد به اين سمت باشد كه از چه مسير قانوني اين مساله توسط سرمايه گذاران خصوصي در حوزه هاي مختلف عملياتي شود، گفت: با همين نگاه است كه بايد از سرمايه گذار براي سرمايه گذاري پروژه ها دعوت شود و بسترهاي قانوني انجام خدمات توسط بخش خصوصي را فراهم كرد.

رستمي افزود: نشست هاي ما نيز به اين منظور است تا تكاليف حوزه وظيفه مندي را مرور كرده و با همفكري و همدلي يكديگر در جهت ارائه خدمت به مردم و انجام بهتر رسالت وزارتخانه اي گام موثري برداشته شود.

انتهای پیام/

در ادامه اين جلسه هريك از مديران دستگاه هاي تابعه وزارت راه و شهرسازي در استان گلستان به بيان اقدامات انجام شده در براي برون سپاري فعاليت هاي خود و پيشنهادات و مشكلات مرتبط با آن پرداختند.

ادارات كل حمل و نقل و پايانه ها و هواشناسي، بنادر و كشتيراني، آزمايشگاه مكانيك خاك، راه آهن، حوزه كنترل و نظارت بر پروژه هاي راهسازي و مديريت فرودگاه ها، دستگاه هاي تابعه وزارت راه و شهرسازي در استان گلستان هستند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار