یک کارشناس سیاست خارجی گفت: کنفرانس ژنو و یا هر نشستی که موضوع آن حل بحران سوریه باشد، برای موفقیت به حضور ایران نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگارات، با توجه به مذاکرات ژنو 2 که از چهارشنبه آغاز گردید تاکنون بنا به اظهارات "اخضر ابراهیمی" فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه دستاورد چندانی نداشته است، در ضمن محور اصلی مذاکرات امروز "آزادی زندانیان" می‌باشد.




"حسین معین آبادی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به کنفرانس ژنو 2 و آینده گفتگوها پیرامون حل بحران سوریه گفت: حضور ایران در ژنو 3 مستلزم موفقیت و یا عدم موفقیت در ژنو 2 می‌باشد.

وی ادامه داد: اگر کنفرانس ژنو2 نتیجه‌بخش باشد طبیعتا می‌تواند در برگزاری ژنو 3 بدون حضور ایران موثر باشد و این در حالی است که، تجربیات ژنو 1 نشان داد که این اتفاق نیافتاده و نخواهد افتاد.

شایان ذکر است؛ مذاکرات ژنو2 که از چهارشنبه آغاز گردید تاکنون بنا به اظهارات "اخضر ابراهیمی" فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه دستاورد چندانی نداشته است، در ضمن محور اصلی مذاکرات امروز "آزادی زندانیان" می‌باشد.

این كارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: علی‌رغم جلساتی که با حضور معارضین و دولت سوریه برگزار شد، دستاوردی حاصل نشد که منجر به بروز تشکیل جلسه‌ای موسوم به ژنو 2 شد.

معین آبادی در ادامه افزود: برهمین اساس موفقیت ژنو 2 را نیز بعید می‌دانم و به یقین اگر این بار نیز در کنفرانس ژنو 3 ایران حضور نداشته باشد، این نشست نیز محکوم به شکست است.

كارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان كرد: کنفرانس ژنو و یا هر نشستی که موضوع آن حل بحران سوریه باشد برای موفقیت به حضور ایران احتیاج دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار