رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه گفت: آحاد مردم و مسؤولان در راستای حفاظت و صیانت از محیط زیست موظف و مسوول هستند.

ˈرضا کرمیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارکرد: امروزه ارزش و اهمیت صیانت و حفاظت از محیط زیست و در رأس همه برخورداری از هوای پاک بر کسی پوشیده نیست.

وی گفت: علاوه بر ریه ها که نیاز به هوای سالم دارند، روح انسانی نیز نیازمند آن است؛ اما به دلیل وقوع انقلاب صنعتی و توسعه و پیشرفت سریع جوامع، روز به روز دامنه آلودگی هوا بیشتر می شود.

کرمی افزود: گرد وغبار، ذرات معلق و آلودگی های ناشی از احتراق ناقص خودروها، سوزانیدن لاستیک، استفاده از سوخت مازوت در کارخانجات، از بین رفتن جنگل ها و . . . پیامدهای ناگواری برای جامعه بشری به همراه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا، آحاد جامعه وظیفه دارند تا در صیانت و حفاظت از این مواهب خدادادی بکوشند و مشارکت داشته باشند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه ادامه داد: رعایت برخی نکات ساده از جمله مصرف حامل های انرژی با رعایت الگوی مصرف، معاینه فنی به موقع خودروها، استفاده از اتومبیل های کم مصرف و استاندارد، خارج کردن خودروهای فرسوده از چرخه، پیاده روی مسیرهای کوتاه، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، خودداری از سوزاندن و دفن غیربهداشتی زباله ها، حفظ جنگل ها و مراتع و توسعه فضای سبز می تواند تاثیرگذار باشد.

وی ابراز امیدواری کرد؛ آحاد جامعه خود را سرباز محیط زیست دانسته و با کوشش در جهت تحقق این مهم سلامت جسم و روان و تلطیف روح را برای خود و دیگر افراد جامعه انسانی به ارمغان آورند./ز



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.