رایزنی فرهنگی ما در ایتالیا فعال بوده و نیاز بود که یک تحرک جدی در فعالیت‌های فرهنگی ایران و ایتالیا ایجاد شود.

 "علی جنتی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: "ماسیمو بِرای" وزیر میراث و فعالیت های فرهنگی و جهانگردی ایتالیا به دعوت من به تهران آمد و با توجه به سابقه دیرینه روابط فرهنگی ما با ایتالیا و وجود مراکز بزرگ ایران‌شناسی از دیر زمان در ایتالیا و همکاری‌های بسیار نزدیک ما به خصوص در حوزه باستان‌شناسی و کاوشگری در آثار میراث فرهنگی و تاریخی و وجود موافقت‌نامه فرهنگی که بیش از 4 دهه است که با ایتالیا امضا کرده‌ایم و در دو سه دهه گذشته رایزنی فرهنگی ما در ایتالیا فعال بوده به طور طبیعی نیاز بود که یک تحرک جدیدی به این فعالیت‌ها داده شود.
 
وی افزود: امیدوارم سفر او به تهران و مذاکراتی که صورت خواهد گرفت  وتوافق‌هایی که در این سفر انجام خواهد شد بتواند یک تحرک نوینی را بین ایران و ایتالیا ایجاد کند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: ما موافقت‌نامه فرهنگی از گذشته تاکنون داریم اما در حد دو وزیر آنچه که به مسئولیت‌های ما در وزارت فرهنگ و جناب "بِرای" در حوزه کاری خود مربوط می‌شود قرار بر این است که یادداشتی را امضا کنیم و از گذشته نیز یک پیش‌نویسی را از طریق سفارت ایتالیا در تهران به آنها ارائه کرده‌ایم.
 
وی ادامه داد: امیدوارم که این یادداشت را که در حال بررسی است در این سفر یا در یک دیدار دیگر که در آینده نزدیک صورت خواهد گرفت به امضا برسد.
 
جنتی تصریح کرد: اقامت "برای" در تهران کوتاه است اما قرار است از مراکز فرهنگی، موزه‌ها، کاخ موزه‌ها دیدار خواهند کرد و با برخی مقامات نیز ملاقات خواهند داشت.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: با توجه به نقش ایتالیا در بازسازی "ارگ بم" و حمایت‌های آنها در این رابطه "برای" سفری نیز به کرمان خواهد داشت.
 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.