رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایرانشهر گفت: افزون بر 20 ویژه برنامه به مناسبت هفته هوای پاک برای اجرا در این شهرستان تدارک شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان .،محمدانور هاشمزهی اظهار کرد: شعار امسال هفته هوای پاک انرژی پاک، مسوولیت اجتماعی و آسمان آبی است.

وی افزود: معاینه فنی خودروها، جمع آوری زباله ها از مناطق گردشگری، نواختن زنگ هوای پاک در مدارس، جلوگیری از تردد خودروهای دودزا و آلاینده، بازدید مسوولان از سایت دفن زباله، جلوگیری از تردد خودروهای فاقد معاینه فنی با همکاری راهنمایی ورانندگی و بازدید از کوره های آجر پزی از جمله برنامه های هفته هوا پاک در ایرانشهر است.

وی از گاز سوز نبودن کوره های آجر پزی انتقاد کرد و ادامه داد: شهرستان ایرانشهر از جمله مناطق برخوردار از نعمت گاز است اما متاسفانه کوره های آجر پزی هنوز از سوخت مازوت استفاده می کنند که مشکلات زیست محیطی بسیاری برای مردم روستای محمدان و شهرهای بمپور و ایرانشهر بوجود آورده اند.

وی از مسوولان دست اندرکار این امر خواست نسبت به گاز سوز کردن کوره های آجر پزی اقدام کنند.

هاشمزهی اظهار کرد: ایرانشهر با وجودی که از جمله کلان شهرهای سیستان و بلوچستان محسوب می شود اما متاسفانه فاقد دستگاههای سنجش آلودگی هوا است، با توجه به تردد زیاد خودروها و وجود واحدهای تولیدی و صنعتی و کوره های آجر پزی نصب این دستگاه ضروری است.
انتهای پیام/
برچسب ها: اجرا ، برنامه ، هوا ، پاک ، ایرانشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.