فیلمهای "آنسوی آتش" کیانوش عیاری و "دندان مار" مسعود کیمیایی در باشگاه فیلم شهر نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی موسسه تصویر شهر، فیلم‌های سینمایی آنسوی آتش کیانوش عیاری و دندان مار مسعود کیمیایی با حضور این دو کارگردان بزرگ سینمای ایران به همراه منتقدین برجسته سینمای کشور؛ جواد طوسی، پرویز نوری، جمشید ارجمند، هوشنگ گلمکانی، احمد طالبی‌نژاد، رضا درستکار و طهماسب صلح‌جو در روزهای یکشنبه و دوشنبه 6 و 7 بهمن از ساعت 17:30 در پردیس سینمایی ملت به نمایش، نقد و بررسی گذاشته می‌شود.

ذکریا هاشمی، مسوول باشگاه فیلم شهر در این باره می‌گوید: سینمای دهه شصت از ویژگی‌های بزرگی در حوزه سینمای اجتماعی و مردمی برخوردار است. بنابر آن داریم تا 10 فیلم برگزیده این دهه را در چند نوبت و با حضور فیلمسازان و منتقدین برتر به نمایش بگذاریم.

وی همچنین اشاره کرد: البته آثار خوبی در این دهه وجود دارد که صاحبان آن یا در کشور نیستند و یا در قید حیات نمی‌باشند، بنابراین جهت برگزاری نشست رو در رو و تجلیل این آثار در گام نخست از اساتیدی چون کیانوش عیاری با فیلم آنسوی آتش و مسعود کیمیایی با فیلم دندان مار دعوت به عمل آمده است تا در میان اعضاء جوان باشگاه فیلم شهر حضور یافته و به پرسش‌های آنان پاسخ دهند.به همین ترتیب در این دو شب از دو منتقد برتر و فعال سینمای ایران آقایان: پرویز نوری و جواد طوسی نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.

هاشمی درباره اهمیت برگزاری این جلسات گفت: "نقد حضوری" آثار با بزرگان سینمای ایران کیفیتی فراتر از نقد مکتوب یا ارائه مطالب در رسانه مجازی است. چرا که نویسنده در دنیای انتزاعی می‌نویسد و به چاپ می‌رساند و گاهی از واکنش‌های مخاطبان خود نیز آگاه نمی باشد و لیکن در "نقد حضوری" فیلمساز و منتقد از یک طرف و علاقه‌مندان به سینما از طرف دیگر آمادگی لازم برای کنش یا واکنش نظری در حوزه سینما را همزمان پیدا می‌کنند.

وی در ادامه افزود: تعامل و جدال علمی و نظری همواره سلیقه ذهنی طرفین واکنش را ارتقاء می‌دهد. در این برنامه از بازیگران نیز دعوت شده است تا درباره سبک و سلیقه و آثار این دو فیلمساز بزرگ مطالبی را ارائه کنند. این دو برنامه در دو شب متوالی به عنوان "آیین افتتاحیه باشگاه فیلم شهر-  دفتر پردیس ملت " تلقی می‌شود.

مسئول باشگاه فیلم شهر در پایان گفت: لازم به ذکر است باشگاه فیلم شهر با راه‌اندازی دفاتر پردیس سینمایی ملت، رازی و آزادی و در آتیه نزدیک پردیسهای تماشا و راگا و ایوان شمس، ارتقاء دانش بصری دانشجویان و جوانان علاقه‌مند در حوزه سینما را میسر می‌سازد. حضور برای عموم آزاد است. علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 23162 داخلی 301 تماس حاصل و یا به آدرس بزرگراه نیایش، روبروی بزرگراه کردستان، پردیس سینمایی ملت مراجعه نمایند.

انتهای پیام/ص
برچسب ها: سشیبشسیب ، سیبسیب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.